Rig 45 er tilbake 6. mars – se første teaser

Rig 45 er tilbake 6. mars – se første teaser

Viaplays krimserie «Rig 45» er tilbake med en ny sesong, denne gangen med norske Rune Temte i en sentral rolle. Nå slippes første teaser av den nye sesongen, som har premiere på Nordic Entertainment Groups strømmetjeneste Viaplay 6. mars.

Rune Temte har en av hovedrollene i andre sesong av Viaplays krimserie Rig 45. I samme sesong får vi et gjensyn med Outlander-stjernen Gary Lewis og svenske Lisa Henni. Serien har premiere på strømmetjenesten Viaplay fredag 6. mars.

I andre sesong eskalerer spenningen og dramatikken når Petra returnerer til den norske oljeriggen. Handlingen finner sted kun noen måneder etter første sesongs dramatiske slutt, idet en død kropp flyter i land på den skotske kysten. Kroppen tilhører Petras bror Fredrik, som ble drept av noen i Rig 45-besetningen – og nå begynner politiet å tro at Petra snakker sant.

Som i første sesong består rollelisten av noen av Nordens mest talentfulle skuespillere. I tillegg til nordmannen Rune Temte, kjent for et globalt publikum fra Marvel-filmen Captain Marvel, møter vi Gary Lewis (Outlander), Lisa Henni (Fallet), Filip Berg (Svartsjøen) og Lorcan Cranitch (The Last Kingdom).

Viaplays siste originalserie produseres av Veronika Eriksson og Mopar for Nordic Entertainment Group og Viaplay.

Rig 45 sesong to har sesongpremiere 6. mars på Viaplay.​

Se teaseren her: