Våren 2019 på TV3, Viafree og Viaplay

Vårsesongen 2019 på Nordic Entertainment Groups kanaler og strømmetjenester byr på alt fra Håndball-VM for menn og den mye omtalte dramaserien Wisting med Sven Nordin til nye sesonger av Camp kulinaris og Luksusfellen. Og et tiår etter at Paradise Hotel åpnet dørene for første gang er hotellet fullbooket nok en sesong.

"Vi ser frem til en sesong der vi endelig kan vise frem noen av de største satsningene Nordic Entertainment Group har gjort på drama og sport noensinne. Det er alltid gøy med store mesterskap som Håndball-EM og -VM, som samler hele Norge foran TV-skjermen nå i desember og januar, og vi tror at også storserien Wisting er noe mange seere vil få med seg", sier administrerende direktør i NENT Group, Vegard Drogseth.

Programdirektør Andreas Bakka Hjertø mener vårsesongen er breddfull av noe for enhver smak, enten du helt ser lineær-TV eller foretrekker strømmetjenestene Viafree eller Viaplay, og trekker frem både jubileumsprogrammer og nysatsninger:

"I Camp kulinaris og I lomma på Silje har vi fått med oss kjendiser som er villige til å avsløre både konkurranseinstinkt og privatøkonomi. Ekte drama får man selvsagt gjennom Paradise Hotel, som har vært en ung underholdningsfavoritt på flere plattformer i et helt tiår nå. Vi har også to helt nye dramaserier, lun humor i Henrik Uber alles og Wisting, basert på bestselgerbøkene til Jørn Lier Horst."

Høstsesongen er imidlertid slett ikke over på Nordic Entertainment Groups kanaler og strømmeplattformer, Håndball-EM for kvinner på TV3 og Viaplay går inn i et nervepirrende mellomspill for Norges del, Viaplay er i gang med julekalenderen Det store eksperimentet, mens det i den mer voksne Kalendær’n på Viafreetestes juleøl over en lav sko. I tillegg blir det adventsablegøyer på Viafree når et knippe kjendiser får gjennom i Snap Rulett.

VÅRSESONGEN 2019

EGENPRODUKSJONER

I lomma på Silje

Silje Sandmæl møter fem norske kjendiser for å lære dem ett og annet om hvordan de bruker pengene sine! For er det egentlig nødvendig å bruke 10 000 i måneden på å spise ute? I denne serien sitter ikke deltakerne i en økonomisk knipe, men trenger veiledning på hvordan de kan bruke pengene sine på en smartere måte og ikke kaste bort hele lønna si på nips, restaurant, øl og dyre klær som aldri blir brukt. Silje både bevisstgjøre dem på sin egen økonomi og lære dem noe om økonomi og budsjetter slik at de kan bruke pengene sine på noe de virkelig ønsker seg.

Luksusfellen

Forbruksgjelden i Norge øker stadig og pengebruken er ute av kontroll for flere og flere. Enkle løsninger som sms-lån, dyre forbrukslån og uvettig pengebruk er et aktuelt tema som mange ønsker hjelp til å få orden på. Våre økonomiske superhelter Cecilie Lynum, Hallgeir Kvadsheim, Silje Sandmæl, Magne Gundersen og Lene Drange, bretter opp ermene for å yte økonomisk førstehjelp. Jobben deres blir å få den vaklende, økonomiske skuta til Ola Nordmann på rett kjøl fra de vanvittige regningsbunkene og låneavtalene som folk har pådratt seg.

Boligjakten

De erfarne eiendomsmeglerne Karianne Amlie, Hans Christian Espenes og Thomas Klovland skal nok en gang hjelpe folk over hele landet med å slå kloa i drømmeboligen i Boligjakten. Deres oppgave og ønske er å oppfylle boligdrømmen til de som er ubesluttsomme, de som har gitt opp å finne noe på egen hånd eller som er usikre på markedet på et nytt sted. Mange har urealistiske krav til standard og plass i forhold til pengene de har å bruke, derfor må meglerne våre tenke kreativt og få med boligkjøperne på kompromisser. Forhåpentligvis går de seirende ut av budrundene!

Camp kulinaris

12 forventningsfulle kjendiser er nok en gang klare til å drive restaurant i Portør. Med svært varierende kokkekunnskaper skal de samarbeide og kjempe mot hverandre om å til slutt bli kåret til den beste restaurantøren. Ingen av deltakerne har i sine villeste matfantasier forestilt seg hvilke gastronomiske benspenn som venter dem. Råvarene er alt fra grisehode, ål, rypebryst og kråkebolle til snegler, og i røyk og damp skal de mestre både det sure, det søte og det salte i den intense kokkekampen. Programleder, mentor og mesterkokk Kjartan Skjelde setter høye krav til kjendisene og én etter én stemmes de ut i kjent realitystil. Vil deltagerne holde nervene under kontroll, takle det intense presset, generelle samværet og skape magi i kjøkkenet? Årets deltakere er: Jorun Stiansen, Stella Mwangi, Fritjof Wilborn, Grunde Myhrer, Unni Askeland, Adam Schjølberg, Terje Sporsem, Linnéa Myhre, Tommy Sharif, Wanda Mashadi, Erlend Elias Bragstad og Trine Lise Olsen.

Henrik Uber alles

Henrik Uber alles er en humorserie om Henrik Thodesen og hva som skjer når han begynner å kjøre Uber, samtidig som han forsøker å få fart på karrieren som komiker igjen. Henrik sliter med å få oppdrag, og havner mer og mer i skyggen av de vellykkede kjendisvennene sine. I gjennom åtte episoder følger vi Henriks kamp for restarte karrieren, og hans forhold til Iben, en passasjer han blir forelsket i. Medvirkende i serien er også Odd-Magnus Williamson, Jonas Berglund, Sigrid Bonde Tusvik mfl., som alle er fulle av velmente, men ikke alltid så gode råd.

Wisting (samproduksjon for TV3 og Viaplay)

Dramaserien er basert på Jørn Lier Horsts suksessfulle krimunivers med samme navn. William Wisting er en hardtarbeidende politietterforsker som ofrer alt – inkludert familielivet– for jobben. Barna er blitt voksne og kona har gått bort, mens julefeiringen trues av norgeshistoriens største seriemordersak. Samtidig begynner journalistdatterens reportasje om en ensom avdød nabo å krysse politietterforskningen.

Klar ferdig, solgt!

Å selge bolig er en kunst, men de aller fleste kan klare dette. Ved hjelp, tips og triks fra meglerne i Marton viser de hvordan man selv kan gjøre boligen klar før den legges ut for salg.

Paradise Hotel

Det har gått en hel generasjon siden Paradise Hotel første gang så dagens lys i Norge, det finnes seere som ikke husker et liv uten Paradise Hotel, og nok et kull med Paradise Hotel-deltakere skal klekkes ut. Triana Iglesias åpner dørene til luksushotellet i Mexico for ellevte gang, og både seere og deltakere vet hva de går til. Tror de. Paradise Hotel-universet er som en pandoras eske, og man vet aldri hva som venter av overraskelser og vrier – men at de kommer, det kan vi love.

Veien til Pærra (arbeidstittel, eksklusivt for Viafree)

Spillet på Paradise Hotel er både høyt og hardt, det har man erfart i ti år. Når man har alt å tape, gjør man alt for å vinne, og neste sesong er intet unntak,. Derfor skal Paradise Hotels to største spillere – Isabel Raad og Erik Anders Sæther, på jakt for å finne de ultimate Paradise Hotel-deltakerne. Vi følger Isabel og Erik fra de innledende castingmøtene til de tar farvel med den endelige samlingen med deltakere på Gardermoen, klare for avreise til tacoens arnested.

Vekterne (Viasat 4)

Vi får et unikt innblikk i hverdagen til noen av hovedstadens vektere. Hver dag rykker de ut til tyverier, ulykker og hjelpeoppdrag over hele landet. Når alarmen går er det de som er de første på stedet.

FOTBALL

UEFA Champions League

Åttedelsfinaler i februar, kamper vises på Viaplay, Viasport.

Siste kampen i gruppespillet skal spilles før det avgjøres hvilke lag som tar seg videre til sluttspillet i verdens mest prestisjefylte turnering. UEFA CL sendes på Viapsort-kanalene og Viaplay.

Europeisk fotball

Toppfotball fra Frankrike, Tyskland, Nederland, Skottland og England, for å nevne noen, sendes hver uke på NENT Groups flater. På nyåret går den engelske FA-cupen inn i tredje runde hvor flere av de største lagene går inn i turneringen. Samtidig som Ligacupen gjør sluttinnspurt.

Kamper vises på Viaplay, Viasport og Viasat 4

HÅNDBALL

Håndball-VM

Januar starter slik desember sluttet, nemlig med mesterskapshåndball på TV3 og Viaplay. Nå er det de norske Håndballgutta som skal i aksjon. Mesterskapet spilles i VM i Danmark og Tyskland. Håndball-VM sendes på TV3 og Viaplay.

EHF Champions League

Vi sender flere av de største kampene fra turnering både på dame og herresiden. Kampene sendes på Viasat 4, Viasport, Viafree og Viaplay.

Tysk Bundesliga

Vi er midtveis i verdens tøffeste håndballiga, som sendes på NENT Groups flater. Her er flere av de norske håndballgutta representert. Kampene sendes på Viasport, Viafree og Viaplay.

• Massemedia

• viafree
  • tv3

Nordic Entertainment Group (NENT Group) er Nordens ledende underholdningsleverandør. Vi underholder millioner av mennesker hver dag med våre strømmetjenester, TV-kanaler og radiostasjoner, og våre produksjonsselskaper skaper nytt og spennende innhold for medieselskaper i hele verden. Vi gjør livet mer underholdende ved å tilby de beste og mest varierte opplevelsene – fra direktesendt radio og sport, til filmer, serier, musikk og egenproduserte programmer. Med hovedkvarter i Stockholm er NENT Group en del av Modern Times Group MTG AB, et ledende internasjonalt digitalt underholdningskonsern som er notert på Nasdaq Stockholm (‘MTGA’ og ‘MTGB’). NENT Group er foreslått å bli notert separat på Nasdaq Stockholm.