Viaplay lanseres på Island 1. april

Viaplay lanseres på Island 1. april

Nordic Entertainment Group (NENT Group) lanserer strømmetjenesten Viaplay på Island 1. april. Viaplay vil dermed ved månedsskiftet være tilgjengelig i alle fem nordiske land.

1. april kommer strømmetjenesten Viaplay til den islandske befolkningen. En rekke egenproduserte og innkjøpte produksjoner vil være tilgjengelig på lanseringen om noen få dager, deriblant norske suksesserier som Wisting og Okkupert.

I tillegg til et bredt serie- og filminnhold har NENT Group sikret eksklusive islandske rettigheter til sport som Formel 1, Bundesliga fotball og håndball, WTA tennis, Major League Baseball, NASCAR, Eredivisie, danske Superliga, den svenske toppdivisjonen Allsvenskan, 2021 Copa America og veldig mye mer.

Akkurat nå er brorparten av disse rettighetene utsatt på grunn av coronavirusutbruddet, noe som medfølger at NENT Group vil lansere sportspakken på Island når idretten gjenopptas senere.

– Viaplay har allerede 1,6 millioner abonnenter på tvers av den nordiske regionen, og nå ser vi fram til å fortelle unike historier til et nytt publikum på Island, forteller konsernsjef og administrerende direktør Anders Jensen.

– Viaplay er en nordisk suksesshistorie for strømmebransjen, og det føles veldig naturlig å komme til Island og at vi nå er tilgjengelig i alle nordiske land. Fra 1. april vil vi tilby islandske seere flere og bedre nordiske dramaserier enn noen annen tilbyder, i tillegg til prisbelønte filmer og serier, samt barneunderholdning og etter hvert også sport i verdensklasse.

Når tjenesten lanseres på Island vil dette være noen av høydepunktene som blir tilgjengelig:

Viaplay Originals: Wisting, Elsk meg, Den som dreper, Box 21, Okkupert, Forhøret, Rig 45, Hidden, Heder og mye mer.

Filmer og serier: Borg vs. McEnroe, The Purity of Vengeance, Easy Money, Grey’s Anatomy, Vår tid er nå og mange flere. Kunder vil også kunne leie eller kjøpe filmer.

Barneunderholdning: Fixi i Playland, Mias magiske verden, Paw Patrol, Dora Utforskeren, Svampebob og mye mer.