Ari og halve kongeriket - premiere på den omdiskuterte dokumentarserien på TV3 torsdag 8. mars

Hele Norge kjenner påfuglen, kunstneren og forfatteren Ari Behn. Selv sier han at fortellingen om seg selv i offentligheten er en iscenesettelse. I denne omdiskuterte dokumentarserien følges Ari gjennom det vanskelige året etter skilsmissen, der han må finne sin nye plass her i livet og finne ut hvem han virkelig er. Og det kan gjøre vondt. Ari og halve kongeriket har premiere torsdag 8.mars kl 20.30 på TV3 og Viafree.

Ari og halve kongeriket viser livet etter "lykkelig i alle sine dager". Vi får se både opp- og nedturer fra det første året etter skilsmissen fra Prinesse Märtha Louise. Dette er et nært, nakent og eksklusivt portrett av kunstneren, sønnen, vennen og faren. Møt mannen bak masken.

Ari Behn har flyttet inn i nytt hus i Lommedalen der han skuer over til sin gamle bolig. Ari tilvenner seg livet som deltidspappa, samtidig som han jobber for fullt med kunsten sin og forberedelsene til en galleriturné sammen med blant andre Mikael Persbrandt. I den første av tre episoder møter vi en Ari Behn som er plaget av sykdom samtidig som han skal være konferansier for Se og Hørs kjendisgalla. Livet hans har vært, og er, kontrastfylt.

Ari og halve kongeriket har premiere torsdag 8.mars kl 20.30 på TV3 og Viafree.

Journalister kan se første episode ved å be om tilgang til vår nye forhåndsvisningstjeneste her:  http://presse.mtgnorge.no/pressweb/590c49950696e/clip/

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').