Hjemme alene – 25 år og tilbake på TV3!

– Keeeeeeeviiiiiiiin! En av tidenes komediesuksesser feirer hjertevarmt jubileum denne julen. TV3 serverer deg både den eviggrønne og –glitrende originalklassikeren fra 1990 og de fire oppfølgerne, med første film ut lørdag 19. desember kl. 21.30 og siste kapittel på nyttårsaften.

Julen er de lune komedienes sesong. Blant de desidert mest energiske og underholdende filmene i sjangeren finner vi historien om den åtte år gamle smartingen Kevin McCallister, som blir glemt igjen hjemme når familien drar på juleferie til Paris og må bruke all sin oppfinnsomhet når tyver prøver å ta seg inn i huset.

Hjemme alene har alt som skal til for å gjøre den til en av filmhistoriens store familieopplevelser: Humor, action, eventyrlyst, varme og bøttevis med sjarm og karisma. Hovedrolleinnehaver Macauley Culkin ble verdensstjerne etter rollen som utspekulerte og uimotståelige Kevin, og Joe Pesci og Daniel Stern gjør en uforglemmelig innsats som den tomsete og uheldige skurkeduoen Harry og Marv. Selv om enkelte av de mange halsbrekkende spenningsscenene trolig vil være i overkant for de aller minste, balanseres de med humor, varme og julestemning gjennom alle de fem filmene i serien.

Mange vil sidestille Hjemme alene-filmene med Sølvguttene, klementiner, pyntede trær og knitring i peisen, og vi sier oss enige: Det blir ikke jul uten.

Hjemme Alene-filmene vises på TV3 disse dagene i julen:

19/12: Hjemme alene kl. 21.30

20/12: Alene hjemme 2: Forlatt i New York kl. 21.25