MTG har sikret seg rettighetene til OL-kvalifiseringen til Håndballgutta

MTG har sikret seg rettighetene til OL-kvalifiseringen til det norske håndballandslaget som spilles i Danmark 8.-10. april.

Etter suksessen i håndball-EM i januar der de norske gutta spilte seg til en historisk fjerdeplass, skal de nå ut i OL-kvalik for å spille om en plass i sommerens olympiske leker i Brasil. Norge er i gruppe med Danmark, Kroatia og Bahrain. Kampene spilles 8.-10. april i Danmark.

Håndballguttas prestasjoner i januar sørget for stadig nye rekorder også for MTG TV. Seertallene for den nervepirrende seminfinale mellom Norge og Tyskland sørget for en milepæl i TV3: kampen fikk i snitt 1.080.000 seere, hvilket er tidenes høyeste seertall på TV3 med klar margin! På det meste var det hele 1.371.000 seere innom i sluttminuttene.

Kampoppsett og kanalvalg for OL-kvalifiseringen i april er ikke klart ennå.

• håndballgutta