Rekordmange Gullruten-nominasjoner til TV3

TV3 er med sine programmer nominert til Gullruten i hele åtte kategorier. Paradise Hotel, Luksusfellen, Eventyrlig oppussing, Salangen-Nyheter, Veterinærene og Aber Bergen er programmer som kan håve inn priser når Gullruten går av stabelen i mai.

I dag ble det klart at TV3 har fått rekordmange Gullruten-nominasjoner, og kan hente priser i hele åtte kategorier. Både nye konsepter, tidligere prisvinnere og gamle travere på sendeskjemaet har fått nominasjoner.

Programdirektør Andreas Bakka Hjertø er glad for at MTG TVs fokus på produksjonskvalitet og satsning på drama legges merke til:

- I MTG TV har vi som ambisjon å lage TV-innhold som er best innenfor sin sjanger, og vi syns det er en svært hyggelig anerkjennelse å bli nominert i en i hele åtte kategorier. I og med at vi satser friskt på drama er tre nominasjoner for Aber Bergen en ekstra fjær i hatten.

Her er oversikten over Gullruten-nominerte TV3-programmer:

Aber Bergen: Aber Bergen er Norges første advokatserie, lagt til Bergen, med en munnrapp tone og mørk stil. To sesonger er sendt på TV3, Viafree og Viaplay, og en tredje sesong er spilt inn og har sesongpremiere i løpet av 2018. Tidligere Gullruten-vinner Ellen-Dorrit Petersen er igjen nominert i kategorien beste kvinnelige skuespiller for sin innsats som Elea Bergen i Aber Bergen, og hennes makker Odd-Magnus Williamson er nominert i kategorien beste mannlige skuespiller. Serien er i seg selv nominert til beste dramaserie.

Paradise Hotel: Det mye omtalte hotellet feirer sin tiende sesong i år, og har siden starten vært elsket av fansen og hatet av forståsegpåere. Ti sesonger vitner imidlertid om en kontinuerlig popularitet og produksjonsmessig suksess, og Paradise Hotel er i år for første gang nominert i kategorien beste konkurransedrevne reality.

Luksusfellen: Også Luksusfellen har vært en mye omtalt og omstridt program, og feirer 10-årsjubileum i år. Etter 10 år har luksusfellen blitt et allment brukt begrep, som man finner i alt fra næringslivssaker til Stortings-rapporter. Programmet er nominert i kategorien beste reality.

Eventyrlig oppussing: Halvor Bakke har tatt med seg sitt snekkerteam på de mest avsidesliggende hytter Norge rundt, og kombinasjonen hytteliv, reisefot, natur og oppussing har truffet en nerve hos seerne i 3 sesonger. Programmet er nominert i kategorien beste livsstilsprogram.

Veterinærene: Veterinærene er en serie fra et av Nordens mest avanserte dyrehospital, som ligger i Fredrikstad. I serien ble vi kjent med både entusiastiske veterinærer som brenner for jobben sin, og dyr som trenger kyndig hjelp. Et familieprogram som slo an på TV3 høsten 2017. Programmet er nominert i kategorien beste dokusåpe.

Salangen-Nyheter: Dokumentarserien om den unike nyhetsredaksjonen Salangen-Nyheter som tar for seg uhyre lokale nyheter, viser en suksessfull og annerledes historie om å være sin egen lykkes smed. Redaktøren Jon Henrik Larsen starten bedriften som tenåring, og har bygget opp en redaksjon med ansatte som ellers ofte ville falt utenfor i arbeidslivet. Jon Henrik Larsen er nominert i kategorien årets deltaker.

MTG (Modern Times Group MTG AB (publ.)) er et digitalt og internasjonalt ledende underholdningskonsern. Vi former fremtiden for underholdning ved å gi forbrukere innhold der de selv ønsker det. Våre merkevarer strekker seg fra TV, radio og strømmetjenester, til neste generasjons underholdningsopplevelser i eSport, digitale videonettverk og online gaming. MTG har sitt opphav i Sverige, og våre aksjer er notert på Nasdaq Stockholm ('MTGA' og 'MTGB').