Nespresso lanserer Crealto for bedriftsmarkedet

Nespresso lanserer Crealto for bedriftsmarkedet

Crealto Limited Edition – Når kaffeekspertise og gastronomi møtes

Crealto Limited Edition og er resultatet av et samarbeid mellom Nespresso sin kaffespesialist Alexis Rodriguez, og Michelin-kokken Mauro Colagreco. Rodriguez ble inspirert av stjernekokkens kulinariske teknikk med å brenne kaffebønner sakte ved lave temperaturer. Som ved matlaging bidrar den lange brenningsprosessen til at smaken og aromaene fra kaffebønnene trekkes ut på en måte som gir en intens, men overraskende rund smak. Ved å forene ekspertisen og kreativitet fra begge sine fagfelt og en sakte brenningsteknikk, skapte Rodriguez og Colagreco kaffevarianten Crealto.

Crealto består av vaskede arabicabønner og har en intensitet på 8, på en skala fra 1 til 10. Crealto kan serveres som en espresso (40 ml), eller nytes med melk. Ved å tilsette melk forsterkes de brente undertonene, og undertoner av nøtter frigjøres.

- I Nespresso er vi hele tiden på jakt etter måter vi kan overraske kaffeelskere med unike smaksopplevelser, sier Alexis Rodriguez, Green Coffee Expert hos Nespresso.  – Vi har samarbeidet med kokker i verdensklasse over lang tid, og oppdager stadig mange synergier mellom Nespresso
og gastronomiens verden. Vi ble inspirert av Mauros kreativitet og innovative gastronomiske teknikker, som jo resulterte i det unike smaksbildet til Crealto.

Stjernekokkens bruk av ingredienser og sakte brenning ved lave temperaturer inspirerte Alexis
Rodriguez til å utvikle en blanding av arabicabønner fra Sør- og Mellom-Amerika, samt Indonesia som ville takle den lange brenneprosessen godt. Den særegne smaken i Crealto oppstår når bønnene brennes på lav temperatur tre ganger så lenge som annen Nespresso-kaffe. Som ved matlaging bidrar den lange og nitide prosessen til at smaken og aromaen trekkes ut på en måte som gir et balansert smaksbilde med lang ettersmak.

Navnet Crealto stammer fra kombinasjonen av “Createur” og “Alto” som refererer til ”alta cucina” (haute cuisine). Mauro Colagreco har spesialutviklet fire kaffeoppskrifter tilpasset HORECA-markedet basert på Crealto: “Dark Coco Zest,” “Velvet Pistachio,” “Oriental Perfume Espresso,” og “Orange Refresher.”

I hvite kapsler marmorert med brune striper, på samme måte som kokker dekorerer sine kreasjoner, gjenspeiler emballasjen kaffens raffinerte karakter. Crealto vil være tilgjengelig i en begrenset periode.

Crealto lanseres 5. juni for bedriftsmarkedet og er tilgjengelig via nettsiden www.nespresso.com/pro og via Nespresso kundesenter på telefon 800 87 500.

MAURO COLAGRECO

Italiensk-argentinske Mauro Colagreco er en voksende stjerne innen kokkekunsten. Han er unikt kreativ i sin utsøkte bruk av ingredienser. I 2012 ble han tildelt sin andre Michelin-stjerne for sin moderne og oppfinnsomme kokkekunst ved sin restaurant Mirazur, som ligger i Menton i franske Côte
d’Azur

ALEXIS RODRIGUEZ

Alexis Rodriguez er Green Coffee Expert hos Nespresso og reiser jorden rundt for å besøke plantasjer som er anerkjent for kvaliteten på sine kaffebønner. Hans ekspertise og engasjement har bidratt til å skape det rike utvalget av Nespresso Grands Crus.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Kathrine Hoff - Marketing Manager Nespresso Norge

E-post: kathrine.hoff@nespresso.com

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne, Sveits, opererer i nesten 60 land og har over 8000 ansatte. I 2012 besto det globale butikknettverket av over 300 eksklusive Nespresso boutiques.

I Orbe og Avenches drives teknisk toppmoderne Nespresso kaffeproduksjon med en presisjon som i et sveitsisk ur. Kaffeteamet består av mange ulike kaffespesialister: kaffesmakere, aroma- og smakseksperter - de aller fremste kaffekjennerne. Som en del av Nespresso sitt unike bærekraftige utviklingsprogram, AAA, er også utvalgte agronomer, kaffeleverandører og bønder viktige aktører.

Nespresso Norden ble etablert i 2003 og har hovedkontor i Oslo. Totalt er det mer enn 180 faste ansatte fordelt i Nespresso sine virksomheter i Norge, Sverige, Danmark og Finland. Nespresso har egne Nespresso Boutiques i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Malmö, Århus og København.

Besøk Nestlé Nespresso sin internasjonale presseside: www.nestle-nespresso.com

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.