Nespresso lanserer Master Origin

Nespresso lanserer Master Origin

29.august lanserte Nespresso Master Origins. De nye enestående smaksopplevelsene fra Colombia, Etiopia, Indonesia, Nicaragua, India og Mexico er dyrket frem av mesterne i faget, og inspirert av omgivelsene rundt dem. Med respekt for naturen har mestrene utviklet kaffen med hver sin spesielle metode fra bønne til kopp.

«Master Origins er et resultat av mange års samarbeid mellom Nespresso og lokale agronomer og kaffebønder. Prosesseringteknikken og innhøstningsmetodene er unike for sitt område og resultatet har gitt hver kaffe sin unike og særegne smak. Metodene er både tidkrevende og innviklet, noe som gjør at kun få kaffebønder kan ta del i produksjonen»– sier Susan Bonsak, Country Manager Nespresso Norway.

De nye Master Origins erstatter de tidligere Pure Origins og forbli en del av det faste sortimentet. I tillegg til fem Master Origins i Original-serien, lanserer vi også to Master Origins for Vertuo, vårt nye innovative kaffesystem.

Våre nye mesterverk

Master Origin Ethiopia

Inneholder uvasket arabica, en metode som er benyttet av etiopiske bønder lenger enn noen andre i verden, noe som betyr at de er usedvanlig gode til det. Hele kaffebær legges forsiktig på hevede kaffesenger til tørking og vendes regelmessig i varmen av solen. Resultatet blir en aromatisk kaffe med rike undertoner av søt frukt og appelsinblomst.

Master Origin Nicaragua

Inneholder en sjelden "Black Honey"- bearbeidet arabica, en metode som har sin opprinnelse fra Brasil.Kaffebønnene tørkes med det meste av det søte fruktkjøttet på, noe som gir den naturlige sødmen til kaffen.

Master Origin Colombia

Inneholder er Late Harvest arabica og produseres av et utvalg modige bønder som er villige til å lakaffebærene modne på treet lengre enn vanlig. Dette gir en vinaktig undertone av rød frukt og bær.

Master Origin Indonesia

Er en ren arabicakaffe fra Aceh-provinsen på Sumatra. Ettersom klimaet er ekstremt fuktig i Indonesia, praktiserer kaffebøndene en særegen indonesisk måte å bearbeide kaffen på, såkalt «wet hulling», som gjør at bønnene kan tørke 2-3 ganger raskere. Dette gir en en absolutt umiskjennelig unik "indonesisk" smaksprofil.

Master Origin India

Inneholder monsunert robusta. Monsunering er en utfordrende teknikk best gjennomført av indiske kaffemestere. Fra juni til september utsettes nøye utvalgte kaffebønner for monsunvinder og fuktighet. En uvanlig metode som gir prosessen en uvanlig, kompleks og aromatisk kaffe med god fylde, treaktige og krydrede undertoner med en kraftig karakter.

Vertuo Master Origin Colombiabestår av 100 % arabica kaffe.

Anvendt på bønner av høy kvalitet fra Aguadasregionen i Colombia, gir denne prosessen en spesielt fruktig og søtt resultat med undertoner som minner om kandiserte epler og røde bær.

Vertuo Master Origin Mexico inneholder en dobbeltvasket robusta, som er en usedvanlig sjelden praksis. Det ble innført av meksikanske kaffebønder i Tepatlaxco-regionen for å finjustere smaken av og strukturen i deres robustabønner.

Master Origin fra Original-serien passer som espresso så vel som lungo. Master Origins for Vertuo gir deg en større kopp kaffe (230 ml)

For mer informasjon om Vertuo: www.nespresso.com/no/no/order/machines/vertuo

”Det er med stolthet vi lanserer disse unike kaffevariantene som er dyrket frem med lidenskap fra de dyktige kaffemestrene. Vi gleder oss nå til å tilby de nye smaksopplevelsene til våre kunder i Norge.” avslutter Susan Bonsak, Country Manager Nespresso Norway.

For mer informasjon, kontakt Brand Communicaton Manager for Nespresso Norge, Gro Flisnes på tlf. 48 88 48 84 eller gro.flisnes@nespresso.com.

Om Nestlé Nespresso SA.

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med
hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i nesten 60 land og har over 9500 ansatte. I 2013 besto det globale butikknettverket av over 320 eksklusive Nespresso boutiques.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.