Nespresso satset tungt i Norge i 2016: Fire butikker, to innovative maskiner og luksuskaffe for gourmetrestauranter

Pressemelding   •   jan 03, 2017 08:30 CET

– Dette har vært et svært viktig år for oss. Vi ser at nordmenn langsomt er blitt mer bevisste på kvalitet, og samtidig opplever vi at konkurransen i det norske markedet aldri tidligere har vært så hard, sier Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge.

For Nespresso har 2016 har vært et år preget av høy aktivitet i det norske markedet.

Den sveitsiske produsenten av kvalitetskaffe forteller om stor satsning i det norske markedet i løpet av året som har gått.

Dette er det Nespresso har gjort i 2016:

Første med trådløs tilkobling: I mars lanserte Nespresso kaffemaskinen Prodigio. Maskinen var den første som kunne styres med trådløs tilkobling til mobilen.

Sjette butikk åpner: 4. april åpnet Nespresso dørene til sin nye pop-up boutique på Ski Storsenter utenfor Oslo, den sjette butikken i Norge.

Nordligste Nespresso pop-up boutique: Den syvende butikken ble åpnet på Solsiden i Trondheim den 20. juni. – Trønderne drikker i snitt 4,3 kopper kaffe på hverdager, tall som gjør Trondheim spesielt interessant for oss, sier Kronbæck.

Utvider i Oslo: 1. september utvidet Nespresso sitt tilbud i Oslo, og åpnet dørene til pop-up boutique på Storo Storsenter, som ble den åttende. – Det er naturlig at vi utvider vårt tilbud i Oslo, som er en av de raskest voksende metropolene i Europa, sier lederen for Nespresso.

Første ”americano”-maskin: 15. november ble den etterlengtede Nespresso Expert lansert - en maskin som er skreddersydd for norske kaffevaner. Dette var den andre Nespresso-maskinen med trådløs tilkobling, og den første med americano-funksjon - som gir store kopper med kaffe, eget varmtvannsutløp og tre ulike varmtvannsinnstillinger.

Flaggskipet flytter: Senere samme måned, den 21. november, flyttet Nespresso boutique sine lokaler fra det ene hjørnet av Eger Karl Johan til det andre.

Luksuskaffe til Michelin-restauranter: Nespresso lanserer for første gang en svært eksklusiv kaffeserie spesialutviklet for Michelin-restauranter, Exclusive Selection. I Norge er det restauranter tilknyttet Bocuse d’Or som serverer kaffen i første omgang: Feinschmecker i Oslo, Bekkjarvik Gjestgiveri og Sven Erik Renaa sine restauranter i Stavanger.

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i 64 land og har over 12 000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso Boutiques. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nestle-nespresso.com.

Kommentarer (0)