Gå videre til innhold
– Dette har vært et svært viktig år for oss. Vi ser at nordmenn langsomt er blitt mer bevisste på kvalitet, og samtidig opplever vi at konkurransen i det norske markedet aldri tidligere har vært så hard, sier Geir Kronbæck, leder for Nespresso Norge.

Pressemelding -

Nespresso satset tungt i Norge i 2016: Fire butikker, to innovative maskiner og luksuskaffe for gourmetrestauranter

For Nespresso har 2016 har vært et år preget av høy aktivitet i det norske markedet.

Den sveitsiske produsenten av kvalitetskaffe forteller om stor satsning i det norske markedet i løpet av året som har gått.

Dette er det Nespresso har gjort i 2016:

Første med trådløs tilkobling: I mars lanserte Nespresso kaffemaskinen Prodigio. Maskinen var den første som kunne styres med trådløs tilkobling til mobilen.

Sjette butikk åpner: 4. april åpnet Nespresso dørene til sin nye pop-up boutique på Ski Storsenter utenfor Oslo, den sjette butikken i Norge.

Nordligste Nespresso pop-up boutique: Den syvende butikken ble åpnet på Solsiden i Trondheim den 20. juni. – Trønderne drikker i snitt 4,3 kopper kaffe på hverdager, tall som gjør Trondheim spesielt interessant for oss, sier Kronbæck.

Utvider i Oslo: 1. september utvidet Nespresso sitt tilbud i Oslo, og åpnet dørene til pop-up boutique på Storo Storsenter, som ble den åttende. – Det er naturlig at vi utvider vårt tilbud i Oslo, som er en av de raskest voksende metropolene i Europa, sier lederen for Nespresso.

Første ”americano”-maskin: 15. november ble den etterlengtede Nespresso Expert lansert - en maskin som er skreddersydd for norske kaffevaner. Dette var den andre Nespresso-maskinen med trådløs tilkobling, og den første med americano-funksjon - som gir store kopper med kaffe, eget varmtvannsutløp og tre ulike varmtvannsinnstillinger.

Flaggskipet flytter: Senere samme måned, den 21. november, flyttet Nespresso boutique sine lokaler fra det ene hjørnet av Eger Karl Johan til det andre.

Luksuskaffe til Michelin-restauranter: Nespresso lanserer for første gang en svært eksklusiv kaffeserie spesialutviklet for Michelin-restauranter, Exclusive Selection. I Norge er det restauranter tilknyttet Bocuse d’Or som serverer kaffen i første omgang: Feinschmecker i Oslo, Bekkjarvik Gjestgiveri og Sven Erik Renaa sine restauranter i Stavanger.

Nestlé Nespresso SA er pioneren og referansen til porsjonskaffe av høyeste kvalitet. Nespresso, med hovedkontor i Lausanne i Sveits, opererer i 64 land og har over 12 000 ansatte. I 2015 besto det globale butikknettverket av over 450 eksklusive Nespresso Boutiques. For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside nestle-nespresso.com.

Gro

Pressekontakt Brand Communication Manager

Nespresso Norge

Nestlé Nespresso SA er et heleid datterselskap av den internasjonale Nestlé Group. Historien begynte med en enkel og revolusjonerende idé: Å gi alle muligheten til å lage den perfekte kopp espresso - akkurat som en dyktig barista.

Fra starten i 1986, har Nespresso omdefinert og revolusjonert måten millioner av mennesker i dag nyter sin kaffe, og det har formet den globale kaffekulturen. Nespresso er ikke bare en kaffe, det er en ekte opplevelse som kombinerer perfeksjon og glede, enkelhet og estetikk.

Nespresso har utviklet seg fra å være en pioner og trendsetter, til å ha blitt referansen innen porsjonskaffe-kategorien gjennom en enestående satsing på å levere den ultimate kaffeopplevelse til våre forbrukere. Dette er hjørnesteinen som selskapet ble grunnlagt på, og det er grunnlaget som har fostret den utrolige veksten Nespresso har hatt.

Nespresso er til stede i nesten 60 land over hele verden, og har hovedkontor i Lausanne, Sveits. Våre over 12.500 ansatte verden over er fokusert på å fortsette å gi den beste kaffen og eksklusive tjenester til kaffeelskere.

Nespresso Norge ble etablert i 2003. Vi er mer enn 150 ansatte og har 8 Boutiques: Oslo Egertorget, Storo Storsenter, Sandvika Storsenter, Strømmen Storsenter, Ski Storsenter, Stavanger, Bergen, Trondheim Solsiden kjøpesenter.

For mer informasjon, besøk Nestlé Nespresso sin bedriftsnettside: www.nestle-nespresso.com.