Årets julegave er kåret!

Årets julegave er kåret!

Et omfattende og grundig arbeid ligger bak kåringen av årets julegave, og det er aldri tidligere kommet inn så mange stemmer fra bransjens ansatte.

Hele 893 avga sin stemme og prisene for årets julegaver ble delt ut under et arrangement på Radisson Blu Oslo Plaza hotell mandag 12. november. Resultatet herfra og stemmene i fagjuryene har telt like mye, sier Sier Stian Sønsteng som er ansvarlig redaktør i fagbladet Elektronikkbransjen.

Den klare hovedvinneren ble Samsung Galaxy Slll. Mobiltelefonen representerer innovasjon og volum og er en verdig vinner julen 2012.

Samsung Galaxy S III vant mobilkategorien med 47 poeng, foran Apple Iphone 5 (37 poeng) og Sony Xperia Acro S (16 poeng). Da hovedjuryen skulle velge årets hovedvinner, seilte smarttelefonen snart opp som favoritt. Et annet Samsung-produkt, Galaxy Note 10.1, og Wilfas Juicemaster var produktene som kom nærmest i hovedjuryen, sier Sønsteng.

Følgende produkter ble kåret til årets julegave i sine respektive kategorier:

- Årets julegave: Samsung Galaxy S3
- Årets lydprodukt: Samsung DA-E750