NetOnNet søker ny administrerende direktør!

NetOnNet søker ny administrerende direktør!

Susanne Ehnbåge har etter nærmere to år som administrerende direktør i Netonnet Group og 15 år i konsernet, valgt å gå videre til en annen bransje. Styret og eierne takker Susanne for en svært bra innsats, og ønsker henne lykke til med sine fremtidige utfordringer. Susanne vil fortsette i jobben frem til sommeren, eller til en erstatter er på plass.

- Dette er mitt vanskeligste jobbrelaterte valg noensinne, jeg er kjempestolt over hvor langt vi har kommet sammen i NetOnNet. Jeg er overbevist om at NetOnNet, med sine fantastiske ansatte vil fortsette å utvikle- og forsterke NetOnNets sterke tilbud og posisjon som en uttalt e-handelsbedrift med et unikt selvbetjeningskonsept, sier Susanne.

2017 var et år med mange omstruktureringer for Netonnet Group. Familien Bengtsson som har vært aktiv innen hjemmeelektronikk siden 1951 summerer:

- Allerede på midten av 2000-tallet så vi den forandringen som nå skjer innen all detaljhandel. Digitalisering og e-handel har en enormt stor påvirkning på hvordan man selger varer. I 2016 besluttet vi etter 66 år å legge ned SIBA og satse 100 prosent på NetOnNet, som har et av Sveriges tydeligste digitale konsept innen varehandel. Med et DNA innen e-handel kombinert med Lagershoper har NetOnNet det beste konseptet, som gjør oss godt rustet til fremtidens utfordringer, sier Fabian Bengtsson.

I 2017 ble de største investeringene i selskapets historie gjort, med blant annet nye IT-system, nye Lagershoper og automatisert sortering, samtidig som SIBA ble avviklet og en ny organisasjon ble formet.

Styreleder Roland Vejdemo forteller:

-Det har aldri blitt investert mer for å møte fremtiden i NetOnNet. Nå er alle strukturelle puslespillbiter på plass, så vi kan fortsette selskapets vekstreise. Fokus fremover vil ligge på å gjøre det enda enklere for kunden å handle hjemmeelektronikk raskt og til en god pris.

Nå tar selskapet neste steg, og søker en forretningsdrivende, offensiv og engasjert administrerende direktør som brenner for digital handel til både konsumenter og bedrifter, og som elsker teknologien og løsningene som påvirker alle mennesker i dag og i morgen. Rekrutteringsprosessen starter neste uke, mulighet for å søke på stillingen vil finnes på NetOnNets hjemmeside.

Om NetOnNets ekspansjon

I mai 2016 ble det kjent at merkevaren NetOnNet skulle utvides og utgjøre grunnlaget for den nye satsningen i Norge og Norden. Med hele ti premierer av nye NetOnNet Lagershoper i perioden oktober 2016 – mars 2017, og senere premierer, har konsernet i dag totalt 33 Lagershoper (30 i Sverige og 3 i Norge).

I 1999 åpnet NetOnNet sin første nettside i Sverige og i 2001 åpnet dørene til verdens første NetOnNet Lagershop. I 2006 åpnet NetOnNet sin norske hjemmeside som har hatt stor fremgang. I 2016 introduserte NetOnNet sin første Lagershop i Norge med beliggenhet i Sandnes.

I dag er Netonnet Group en av Nordens ledende virksomheter innen forbrukerelektronikk med en omsetning på over seks milliarder svenske kroner og med virksomheter i Sverige og Norge.

NetOnNet – Prispresseren på hjemmeelektronikk Siden 1999 har NetOnNet solgt hjemmeelektronikk fra både egne og velkjente varemerker direkte fra lagerhyllen til lagerpriser på blant annet TV, hjemmekino, digitalkameraer, datamaskiner og mye mer, hver dag, året rundt. Isteden for enkelte ”salgskupp”
og ”prissjokk” byr vi på en oppdagelsesreise blant røde prislapper. Ved et besøk hos oss forstår man hele betydningen av de vakreste ord vi vet ”Sjekk alltid med NetOnNet først”.