Fatstone TV

29 okt - Fatstone TV sender LIVE fra Oslo Roller Derby

Nyhet   •   okt 27, 2016 14:34 CEST

Oslo Roller Derby arrangerer årets første hjemmekamper !

Lørdag den 29 oktober arrangerer Oslo Roller Derby 3 kamper - og Fatstone TV sender DIREKTE fra den første hjemmekampen mellom Oslo Roller Derby og det Svenske laget The Royal Army klokken 12:00.

Den første gang det var arrangert kamper i Roller Derby i Norge var i Oktober 2013 i Trondheim Spektrum. Etter det har sporten vokst ettersom jenter over hele Norge oppdager hvor spennende denne sporten er.

I Roller Derby kjemper man på rulleskøyter og man har to lag på hver 5 personer som kjemper mot hverandre på en oval innendørsbane. Poeng deles ut til laget for hver motstander man går forbi - og laget som til slutt har flest poeng vinner. Kampene kjøres i 2 omganger med 30 minutter hver. Hver omgang er inndelt i flere "jams" som kan vare opp til to minutter hver med 30 sekunders mellomrom.

Roller Derby er en kontaktsport på rulleskøyter - og for de som har kjøpt billetter minner vi om at det er 18 års aldersgrense på første rad.