Geodata AS

Årets Geodata traineer

Nyhet   •   aug 26, 2015 21:24 CEST

Hvert år tar vi i Geodata inn nye GIS traineer for å støtte våre konsulenter og team. Her er din sjanse til å blir litt bedre kjent med årets traineer.

Dzenan Dumpor

Dzenan har en mastergrad i Ingeniørvitenskap og IKT med spesialisering innen Geomatikk fra NTNU. Tidligere har han blant annet jobbet med webutvikling og JavaScript, og håper at han kan ta i bruk kunnskaper og erfaringer han har tilegnet seg tidligere i jobben som systemutvikler i Geodata.
Dzenan interesserer seg også for aktiviteter som svømming, fisking og dataspill.

Når Dzenan skulle ut i arbeidslivet var det spesielt viktig for han at arbeidsstedet hadde et tydelig godt miljø. Med Geodatas gode rangering på listen over Great Places to Work var dette et godt utgangspunkt. Dzenan ble overbevist om at trainee-stillingen hos Geodata var noe for han etter å ha snakket med tidligere traineer, og gleder seg til oppholdet hos Esri i USA.

Live Næss Andresen

Live er 26 år og oppvokst på Dokka. I 2014 fullførte hun sivilingeniørstudiumet Tekniske Geofag med en masteroppgave om hvordan man kan kartlegge setningsutsatt bebyggelse i urbane områder. Etter avsluttet mastergrad tok hun et årsstudium i GIS ved høgskolen i Gjøvik, og det er spesielt denne kunnskapen hun forventer å bruke i Geodata.

Når Live begynte å interessere seg for GIS og geomatikk var Geodata en bedrift innenfor bransjen hun fort ble oppmerksom på. Hun syns det er spennende å få mulighet til å uvikle seg både faglig og som konsulent gjennom året som trainee i Geodata.

Magdalena Nyberg

Magdalena startet sine studier til sivilingeniør ved Lunds Tekniske Høgskole i Sverige i 2010, der hun spesialiserte seg innen Geografisk Informasjonsteknikk. I sitt fjerde studieår var Magdalena på utveksling ved University of California i Santa Barbara (UCSB). Der tok hun blant annet fag innen javaprogrammering, ArcGIS og geostatistikk. Fritiden liker hun å tilbringe blant annet ute i friluft.

Magdalena har alltid sett for seg å bli konsulent etter endte studier, da hun trives med mange og varierte arbeidsoppgaver. Hun syns at Geodata virker som et bra sted for henne å starte, da det er mange konsulenter innenfor samme fagfelt under samme tak.

Øystein Hole

Øystein fullførte sin bachelorgrad i geografi med spesialisering innen GIS og naturgeografi ved NTNU i 2013. Han skrev i etterkant sin masteroppgave i samarbeid med Stavanger kommune. Oppgaven tok sikte på å analysere data fra forsikringsbransjen knyttet til vannskader. Ved siden av studiene har Øystein blant annet jobbet i Statnett og Nidaros Oppmåling.

Under studiene hadde Øystein også verv som instituttillitsvalgt der han var bindeleddet mellom geografistudentene og instituttledelsen. På fritiden liker han å seile, samt følge favorittlagene i fotball, Viking og Chelsea. Nå gleder han seg til å ta fatt på nye utfordringer som venter i rolen som trainee i Geodata.