Adecco Norge AS

Adecco åpner på Brekstad

Nyhet   •   jun 18, 2013 13:04 CEST

Adecco åpnet 16. mai sitt nyeste lokalkontor, på Brekstad i Ørland kommune. Med kontoret ytterst i Trondheimsfjorden kan Adecco nå også dekke markedet på Fosenhalvøya, og spesielt på og rundt Luftforsvarets base på Ørland.

- Med Stortingets vedtak om å gjøre Ørland til den eneste basen for de nye F-35 kampflyene kommer Ørland kommune til å oppleve en av de største investeringene i fastlands-Norge, sier Ketil Kjeldsberg, regionsdirektør region Nord. Utbyggingen på basen alene kommer til å støvsuge det lokale markedet for arbeidskraft, og i tillegg kommer ringvirkningene på lokalsamfunnet.

Det vil foretas investeringer i milliardklassen og verken den lokale befolkningen eller infrastrukturen vil kunne ta unna for det presset som følger med. Det er her Adecco som bemanningsselskap kan bidra.   - Basen alene vil få 1000-1500 nye ansatte, og disse vil flytte til Ørland sammen med ektefelle og barn. Det er forventet at Ørland kommune i løpet av den neste åtte-årsperioden vil øke fra rundt 5500 innbyggere til nærmere 9000. Dette vil skape et enormt press på den lokale infrastrukturen og føre til store investeringer. Her vil vi være med å bygge boliger, barnehager og alt det som på på plass for at lokalsamfunnet skal kunne fungere.

- Med Lars Erik Hestnes-Lande har vi fått et solid fotfeste på Brekstad. Han er allerede godt etablert med et eget eiendomsselskap på Ørland, kjenner næringslivet og kommunen og vil fungere som en effektiv spydspiss inn på det lokale markedet.

- Vi åpner i utgangspunktet bare et lite kontor her, men til gjengjeld er vi sentralt plassert. Vi kan ikke sitte i Trondheim og se på en av norgeshistoriens største ifrastrukturinvesteringer uten å delta, sier Kjeldsberg. Med denne etableringen vil vi sitte midt i smørøyet når utviklingen av Ørland nå skyter fart, samtidig som vi sitter på kompetansen og kontaktene til å få hentet de riktige menneskene til arbeidet som skal gjøres her. Lars Erik vil være vårt brohode inn på Ørland mens vi i Trondheim vil kunne skaffe ingeniørene, bygningsarbeiderne og alle de andre yrkesgruppene det vil være behov for i årene som kommer.

Samtidig er Ørland bare en times tur med hurtigbåt fra Trondheim. Du kan ta 8-båten, være i Ørland til 9 og ha en full arbeidsdag der. Jeg er sikker på at dette er den rette modellen for oss og at vi vil bidra sterkt til utviklingen på Ørland i årene som kommer, avslutter Kjeldsberg.