Nordiske Mediedager

Bryt lydmuren

Nyhet   •   feb 16, 2011 13:29 CET

I dag er det lettere enn noen gang å få budskapet ditt ut. Men hvordan få budskapet ditt inn?

De amerikanske Twitter-ekspertene Betsy Hubbard og Debra Jasper fra anerkjente Kiplinger Program in Public Affairs Journalism, gir deg et kræsjkurs i det siste på Twitter.

Lær å fange publikums oppmerksomhet gjennom  "bak-kanalen".  Hubbard og Jasper gir tips om hvordan Twitter-bruken kan gjøres mer effektiv, hvordan du kan utvide antall følgere, dra fordeler av ny teknologi og utnytte potensialet i hashtags, tweckling og mer til.

Her blir du også oppdatert på hvordan dagens journalister – i likhet med entusiaster i bedrifter, det offentlige og ellers – bruker Twitter for å finne kilder, bygge nettverk og engasjere publikum.

Mer om foredragsholderne:
Debra Jasper
Director of the Kiplinger Program in Public Affairs Journalism
Debra Jasper har brukt de siste seks årene til å hjelpe journalister i overgangen til digitale medier. I 2011 lanserte hun det første stipendprogrammet for sosiale medier i USA. Hun jobber med mange journalister fra større nyhetsredaksjoner rundt om i verden, inkludert The Washington Post, CNN, Los Angeles Times, Kyiv Post, El Tiempo, NBC News og Frontline. Hun har drevet opplæring i digitale medier for mer enn 5000 profesjonelle fra en rekke organisasjoner, og underviser på høyskoler. Hun har bakgrunn som journalist og har vunnet mer enn 40 journalistiske utmerkelser.

Betsy Hubbard
Associate Director of the Kiplinger Program in Public Affairs Journalism
Betsy Hubbard utformer og leder kurs som skal øke journalisters digitale mediekunnskaper. Hun underviser også på høyskoler i offentlig politikk og digitale medier. Sammen med Debra Jasper lanserte hun det første stipendprogrammet for sosiale medier i USA i 2011, og hun har arbeidet med journalister fra nyhetsredaksjoner som The Washington Post, CNN, Los Angeles Times og NBC News. I tillegg har hun drevet opplæring i digitale medier for mer enn 5000 profesjonelle fra en rekke organisasjoner. Sammen med Debra Jasper har hun etablert Mindset Digital, et selskap som tilbyr opplæring og konsulenttjenester til selskaper, utdanningsinstitusjoner og organisasjoner.