Consafe Logistics Group

Consafe Logistics September NEWSLETTER!

Nyhet   •   sep 24, 2014 10:01 CEST

CASE: Astro WMS hjelper sprek multikanal-grossist til å løse utfordringene sine

Elektroimportøren AS har tusenvis av elektriske produkter og installasjonsmateriell på lager og omsetter for 200 millioner NOK. Det er et lite selskap med mye ansvar. Og en lys fremtid. Det at de brukte Astro WMS <em>"out of the box"</em> hjalp dem å tredoble kapasiteten, samtidig som de i sterk grad forbedret presisjonen uten å tøye budsjettet eller bemanningskravene.

SJEKKLISTE: Håndtering av endringer i overgangen til bedre forretningsdrift

Mens et nytt IT-system til forsyningskjeden kan revolusjonere produktiviteten og lønnsomheten, vil en jevn overgangsperiode få dere raskere i mål. Her er noen viktige punkter for hvordan dere kan minimere avbruddene i løpet av denne overgangen.

DETALJHANDEL: Kampen for levering på døren og den beste servicen

"Intelligente IT-løsninger spiller en avgjørende rolle i gjennomføringen av en omnikanalstrategi. Infrastrukturen må naturligvis være på plass, og verktøy som sporing i sanntid, leveringsbekreftelser, ruteoptimalisering og varsel per SMS/e-post er til stor hjelp for å forbedre kundeopplevelsen. Mobile IT-løsninger i lageret og ute hos sjåførene forbedrer effektiviteten og servicenivåene," sa Richard Wilding, professor i Supply-Chain Strategy ved Cranfield School of Management.

NYHET: Vi introduserer "WMS as a Service"

Nå kan du bruke våre pålitelige og skalerbare løsninger uten å bekymre deg om teknisk og funksjonell styring, og uten å investere i servere og programvarelisenser. Consafe Logistics WMS og mobile løsninger er tilgjengelige som <em>"programvare levert som en tjeneste"</em> (SaaS). Ta kontakt for å finne ut mer om mulighetene deres.

MES: Det enorme potensialet i Manufacturing Operations Management

"Løsningene er for det meste på plass. Det er ikke teknologien som holder oss igjen. Utviklingen holdes igjen av en generelt sett umoden tilnærming til Manufacturing Operations Management, der toppledelsen ikke klarer å se hvor kompleks oppgaven er og derfor ikke er nok oppmerksom på organiseringen, prosessen og finansieringen," forklarer Mike James, medstifter av ATS og styreleder for MESA i EMEA.

Gjenoppfrisk kunnskapen din: Last ned våre brosjyrer om "ROI"

Hvordan få en investering i Supply Chain Execution IT til å betale seg? Vil det ikke koste organisasjonen dyrt en gang i fremtiden om man ikke handler nå? Gjenoppfrisk kunnskapene om ROI (investeringsavkastning) i forbindelse med WMS, MES eller mobile applikasjoner.

PS. Editorial – ditt tankekart for SCE

Kundene blir stadig mer kravstore: De forventer i større grad tilpassede tilbud og tilgjengelighet døgnet rundt og over hele verden. I samarbeid med Consafe Logistics har bladet Supply Chain Movement utarbeidet et tankekart, "Supply Chain Execution Mindmap" for å spesifisere veien fremover, blant annet med trafikkskilt som angir potensielle farer langs veien. Du kan laste ned PDF-dokumentet på hjemmesiden vår

(artikkelen er på engelsk)