Coop Norge

Coop vokser mest på sport

Nyhet   •   feb 23, 2011 13:44 CET

Coop er den av aktørene på sport som vokste mest i fjor. Av bransjens samlede fjorårsvekst på 800 millioner kroner står Coop alene for nesten 100 millioner. Hele 21,7 prosent økte Coop omsetningen med fra 2009 til 2010.

Det er tall fra bransjeorganisasjonen Sportsbransjen AS som viser Coop fine vekst i markedet. Omsetningen av sport fra Coop ble 545 millioner kroner. I andeler økte Coop fra fire prosent til fem prosent i et tøft konkurranseutsatt marked. Kategoridisponent Årstein Skjølsvik i Coop Norge Handel på faghandelssenteret på Langhus forklarer den sterke økningen først og fremst med at Coop Obs! sport kan vise til en flott vekst i 2010 samt at Smart Club har bidratt med sine sportsavdelinger på Alnabru og Slependen. – Smart Club Råde bidro med sitt fra og med august måned av da varehuset reåpnet, sier han og forventer fortsatt vekst for Coop: - Det skal etableres flere Coop Obs! i år. Dessuten har vi som mål å øke i begge kjedene. Det ser veldig lovende ut for sport, sier Skjølsvik til coop.no.