Dataeksperten AS

Dataeksperten.no AS reddet ut data for Advokat / 11års arbeid var mistet.

Nyhet   •   mar 15, 2012 14:55 CET

Ronny Kortgård startet sitt datafirma i kjelleren hjemme i Andebu høsten 2009. Han er ikke den første nyetablerer i Andebu som har startet sin virksomheten i kjeller, uthus eller garasje hjemme. Bare etter ett år vokste firmaet ut av kjelleren og ble flyttet til Tønsberg. I dag har Dataeksperten seks teknikere og to webutviklere.

Selv bor Ronny fortsatt i Andebu. Derfor var det ikke rart at plakaten var satt opp på informasjonstavla utenfor varesenteret. Advokat Jespersen tok kontakt og Ronny var raskt på plass. Dataene på harddisken ble reddet i løpet av kort tid og lagt over på en annen PC. Da kunne advokaten puste lettet ut. På harddisken lå en rekke kontrakter han jobbet med og skulle ha med på et kontraktsmøte samme dag. Møtet måtte forskyves til en annen dag, men både kontraktene og de andre verdifulle dokumentene på harddisken ble reddet.

Det at Dataeksperten var raskt på plass og fikk frem dataene, var viktig for meg, sier en svært fornøyd advokat Per Ingar Jespersen.

Dataeksperten.no er en totalleverandør av IT tjenester og datautstyr til kontor, forretning og privat bruk. Vi leverer både bankterminaler og komplette butikkdata løsninger med kasse og betalingsmottak, sier daglig leder Ronny Kortgård.

Vi er også raskt hjemme hos deg og fikser dine dataproblemer når du har behov for eksperthjelp. Trenger du en hjemmeside med et brukervennlig webdesign, ta kontakt med oss. Vi skal levere varer og tjenester og yte kundene våre god service. Vår visjon er at en kunde hos oss, skal kunne forholde seg til oss både når det gjelder kjøp av produkter, support, rådgivning, garanti på utstyr og weboppdateringer. – Dere har utfordringen, vi har løsningen, sier Ronny Kortgård.

Hva med å flytte bedriften tilbake til Andebu, spør vi? Hovedtyngden av markedet vårt er i Tønsberg og omegn selv om vi regner hele Norge som et viktig nedslagsfelt for våre tjenester, sier Ronny. Målet er å kunne komme raskt på plass når kundene trenger hjelp hjemme hos seg selv. Da er Tønsberg rette sted å ha som base for virksomheten vår.