FKP Scorpio Norge

​Den Australske singer-songwriteren Harrison Storm tilbake til Oslo i oktober!

Nyhet   •   mai 20, 2019 10:00 CEST

Det er ventet store ting fra den Australske låtskriveren Harrison Storm. Han startet som gatemusikant i Melbourne, oppdratt på et sunt kosthold bestående av blant annet The Beatles og Neil Young. Etterhvert som Storm ble eldre og smaken hans utviklet seg, ble inspirasjonene hans utvidet mer i retning av City and Colour, Jeff Buckley og Angus & Julia Stone.

Debut-EPen hans «Sense of home» (2015) finansierte han med inntjeningene fra gatemusikant-livet, og det tok ikke lange tiden før det skulle vise seg å være en lønnsom avgjørelse og plateselskapene begynte å banke på. Og det er ikke rart. Tittelsporet alene er en drømmende affære som tar deg med til Australias kyst med vind i håret i solnedgangen, og vi kan ikke se for oss en bedre følelse å sitte igjen med når høsten begynner å krype på.

Storm blir, naturlig nok, ofte sammenlignet med artister som Ben Howard, Matt Corby og Dermot Kennedy, men egenarten hans er så absolutt prominent i dette talentfulle selskapet. I 2018 gjorde han en gratiskonsert på et smekkfullt Bortenfor og nå i mai varmet han opp for Ziggy Alberts på et smekkfullt John Dee. Den 21. oktober kommer han altså tilbake igjen, og vi ser frem til en herlig, Australsk aften på et smekkfullt Ingensteds også.

Billetter i salg nå via fkpscorpio.no