Nordiske Mediedager

Den store journalistprisen til Mediedagene

Nyhet   •   mar 28, 2012 10:55 CEST

Vi er stolte av å være arena for utdelingen av en av de gjeveste journalistiske utmerkelsene i dette landet: For første gang skal Den store journalistprisen deles ut på Nordiske Mediedager.

Den store journalistprisen er på 100.000 norske kroner og tildeles en medarbeider eller en gruppe medarbeidere som i løpet av de siste tolv måneder har gjort en særlig prisverdig journalistisk innsats. Prisen deles ut gjennom Norsk Presseforbund på åpningen av Mediedagene onsdag 9. mai i Grieghallen.

Bak prisen står, i tillegg til Norsk Presseforbund, Norsk Journalistlag, Norsk Redaktørforening, Mediebedriftenes Landsforening, NRK, TV 2 og Den Norske Fagpresses Forening. Prisen kan tildeles medarbeidere både i trykt presse, nettpublikasjoner, radio og tv, og kan gis for alle felter av journalistikken.

Tid og sted: Onsdag 9. mai kl 18:00, i Peer Gynt sal, Grieghallen. Fri adgang med deltakerpass til Nordiske Mediedager.