Pagero - your financial supply chain network

Elcentralen i Roslagen AB velger Pagero

Nyhet   •   jun 13, 2013 14:33 CEST

Elcentralen i Roslagen AB hadde under en tid vurdert å overgå til e-faktura som en del av å oppnå bedriftens miljømål og for å effektivisere fakturahåndteringen sin. Beslutningen ble tatt da en av deres kunder, Norrtälje kommune, ønsket å motta e-faktura fra dem via Pagero. Elcentralen i Roslagen AB valgte å koble seg til Pagero Online via Pagero Connect med tilhørende Pagero Printer.

Ved å komplettere med tjenesten Pagero e-print kan Elcentralen i Roslagen AB nå sende alle sine fakturaer via Pagero Online. Der tolkes og sorteres fakturaene automatisk avhengig av om mottakeren kan motta e-faktura eller ikke. E-fakturaer sendes direkte til mottakerne. Øvrige
fakturaer sendes videre til Pageros utskriftspartner som skriver ut, konvolutterer, frankerer og poster fakturaene til mottakerne. Alle fakturaer lagres elektronisk med Pagero e-arkiv.

“Med Pageros tjenester har vi fått bedre kontroll over fakturahåndteringen vår” sier Pelle Wahlgren, produksjonsansvarlig på Elcentralen i Roslagen AB. “Alle fakturaene våre sendes på samme måten, via Pagero. Håndteringen har blitt vesentlig mer effektivisert. Vi behøver ikke lenger å legge tid på å skrive ut, konvoluttere og poste fakturaene våre. Med Pagero e-arkiv trenger vi heller ikke lenger å lagre fakturaene våre manuelt i papirformat. Dette har medført en besparing for oss som kan måles i både tid og penger!”

“Takket være at fakturahåndteringen vår har blitt mer effektivisert har vi fått mer tid til å legge på vår egentlige virksomhet. At e-faktura dessuten er miljøvennlig er et stort pluss; deler av faktureringen vår behøver ikke lenger å transporteres fysisk til kunden og vi minsker dermed miljøpåvirkningen vår.”
”Ved å skrive ut med Pagero Ekstern Print er vi sikre på at fakturaene ser proffe ut med god fargekvalitet. Det innebærer mindre belastning på vår egen skriver og vi kan dermed holde en høy kvalitet på de få utskriftene vi gjør selv,” avslutter Pelle Wahlgren.