Pagero - your financial supply chain network

Energiselskapet Buskerud AS får en 100% elektronisk fakturaflyt med Pagero

Nyhet   •   aug 19, 2013 14:55 CEST

Da Energiselskapet Buskerud AS (EB) gikk over til Pagero e-fakturering, var de en av de første kundene i Norge til å overgå og har siden den gang opplevd en eksplosjon i utviklingen av bedrifter som har kommet i gang med digitale fakturaløsninger, sier Bent Gabrielsen, systemkoordinator i EB.

Energiselskapet Buskerud bruker Pagero Server Connect med tilleggsløsningen fakturaskanning. Pagero Server Connect er en helautomatisk løsning som passer ypperlig for store konserner til å både sende og motta e-faktura.Sammen med skanningløsningen går hele fakturaflyten via Pagero Online, hvor de leverandørene som kan sende e-faktura gjør det, og de som ikke har muligheten til dette kan sende papir- eller PDF-fakturaer. Disse blir sendt til Pageros skanningsentral, og legges direkte inn i EBs forretningssystem etter at innholdet har blitt verifisert og digitalt konvertert. På den måten slipper man det manuelle arbeidet som er involvert i å ta imot papirfakturaer, og gjør at bedriften får en 100% elektronisk fakturaflyt som samtidig er mer miljøvennlig og effektiv.

“Jeg pleier alltid å anbefale Pagero til de jeg prater med om valg av meldingssentraler,” sier Gabrielsen, som mener Pagero ligger i front når det kommer til både e-faktura samt alle tilleggsløsningene som finnes tilgjengelige. De løsningene vi har nå, har ført til en helt annen hverdag for de som jobber med fakturaer! Tidligere var det en utrolig tidkrevende og ensformig jobb å behandle leverandørfakturaer for hånd, men med Pagero Server Connect og Fakturaskanning går jo alt automatisk.”

“Vi opplever at mange begynner å innse at det er bra med e-fakturering, og det har virkelig løsnet i det siste hvor vi nå mottar e-fakturaer fra både store og små bedrifter” sier Gabrielsen. “Pagero har jo løsninger for alle typer bedrifter. Er man en liten bedrift som sender og mottar få fakturaer er det klart at det kanskje ikke lønner seg for dem med e-faktura enda. Har man et større volum er det helt enkelt en kjempebra investering og for oss gjør det behandlingen av leverandørfakturaene ekstremt enkelt.”

“Jeg synes Pagero har vært veldig imøtekommende også når det kommer til service, hvor både prosjektledere og supportavdelingen har fungert veldig bra og hvor de alltid har fulgt opp saken med en gang om vi har hatt noen spørsmål. Pagero skiller seg ut fra andre meldingssentraler, hvor vi virkelig føler at de har lyttet til våre egne forslag og faktisk kommet med helt nye løsninger som vi har etterspurt, som blant annet Pagero Konsernstøtte. Dette er en unik løsning på markedet og er noe som i hvert fall EB har lengtet etter,” sier Gabrielsen.