Geodata AS

Esri Young Scholar Award

Nyhet   •   aug 06, 2015 10:41 CEST

Om Esri Young Scholar Award

Esri Young Scholar Award er en årlig konkurranse som arrangeres av Esri i samarbeid med Geodata. Om du ved hjelp av ArcGIS har kommet fram til interessante forskningsresultater, eller viser spesielle ferdigheter innen GIS ved å ta i bruk teknologien i ditt prosjektarbeid eller oppgave, kan du delta i konkurransen.

Vinneren kåres av Geodata og får delta på Esris internasjonale brukerkonferanse i San Diego hver juli. Opphold og flybillett dekkes av Esri og Geodata.

Det vil være en egen sesjon for studenter på konferansen hvor kandidaten vil motta prisen samt sertifikat på deltagelse. Konferansen inneholder både sosialt og faglig påfyll som bidrar til at vinneren vil kunne knytte nye kontakter innenfor GIS-verdenen både nasjonalt og internasjonalt.

Vinneren 2015

I samarbeid med representanter fra norske høyskoler og universiteter har vi utnevnt Marianne Lindau som årets vinner.

Marianne tar en master i fysisk planlegging på NTNU og i master oppgaven sin "Bruk av GIS som metode i fortettingsplanlegging" har hun benyttet Esri software i tillegg til ArcGIS-pakken for å underbygge problemstillingen " Hvordan kan GIS-verktøy utnyttes til å identifisere områder i by med forettningspotensiale". Juryen vurderer prosjektet som svært godt utarbeidet og et utmerket eksempel på bruk av avanserte ArcGIS applikasjoner.

I premie får den heldige vinneren sammen med andre prisvinnende studenter fra hele verden reise til San Diego for å delta på Esri internasjonal brukerkonferanse i juli. Her vil studentene blant annet få delta på seminarer og foredrag av verdens fremste eksperter på geografiske informasjonssystemer.