Dipper AS

Et nytenkende regnskapskontor - finnes det?

Nyhet   •   jan 28, 2014 22:46 CET

Har du noensinne hørt om et regnskapsbyrå som satser på relasjonsbyggende aktiviteter med kundene? Eller et regnskapsbyrå som ønsker å gjøre en forskjell ved å gi 1% av omsetningen til et veldedig formål? Hva med et regnskapskontor som er bevisste på å bruke både hodet og hjertet i samarbeidet med kundene, og tilbyr massasje til de ansatte? Vi i Dipper hadde ikke hørt om et slikt regnskapskontor før vi besøkte vår kunde Bern Regnskapsbyrå i Drammen.

Hos Bern Regnskapsbyrå i Drammen er det hyggelig å komme på besøk; det er tente lys, grønne planter og lyse, inspirerende lokaler. «Vi er et lite regnskapsbyrå med store ambisjoner», sier Ruben K.B. Nilsen, daglig leder i Bern. «I tillegg til å være et moderne regnskapsbyrå som bruker skybaserte løsninger, synes vi det er viktig at vi lærer opp kundene våre til å håndtere bilag effektivt. Vi ser på oss selv som kundens rådgivere, og hjelper kunden til å få full oversikt på en effektiv måte. Derfor lærer vi opp våre kunder til å scanne bilagene selv, da får de nemlig uendelig mye mer tilbake fra oss, i form av rådgivning og ikke minst full oversikt over bokførte bilag og bilag til klart til betaling», føyer Ruben til.

Og mannen vet hva han snakker om; utdannet siviløkonom og med mange års erfaring fra ulike regnskaps-, økonomifunksjoner og lederstillinger i norske bedrifter. Kona Maria er HR- og konseptansvarlig i Bern og har i stor grad satt sitt preg på bedriften – både strategisk og praktisk. Det er Maria som tar initiativ til sosiale arrangementer med kundene, det er Maria som har den estetiske sansen som framkommer tydelig i lokalene. «Vi satser mye på å være en attraktiv arbeidsplass for eksisterende og potensielle ansatte», sier Maria. Bern regnskapskontor har tydeligvis funnet fram til en nisje kundene setter pris på, Ruben og Maria har allerede konkrete planer om å utvide med regnskapsbyråer i flere byer.

Ruben og Maria har erfart at mange kunder trenger hjelp til å få gode bilags-rutiner. De følger kundene tett fra uke til uke, og det er alltid like befriende å oppleve glade kunder som endelig er ajour. «Nå som revisjonsplikten er endret for de mindre bedriftene, stiller det enda større krav til oss som gode kunderågivere», sier Ruben.  Her er Rubens råd for bedre regnskapskontroll:

• Sørg for å komme i kontakt med et moderne regnskapskontor som bruker skybaserte løsninger
  • Unngå dobbeltjobbingen som følger gammeldags bilagsføring
  • Sørg for å være tro til de systemene og rutinene ditt regnskapskontor anbefaler deg
  • Ha en god og åpen dialog med regnskapskontoret ditt

«Vi lever av gode anbefalinger, og kan i dag velge kunder. Vi satser på den gode dialogen med kundene våre. Det er tydelig at de setter pris på et nytenkende regnskapsbyrå», avslutter Ruben.

Bern regnskapskontor, http://www.bern.no/, Tlf 95 49 49 00,  post@bern.no. «Som et nytenkende regnskapbyrå falt vi for mobiloperatøren Dipper, som også tenker annerledes ved at de bla a promoterer kundene sine», sier Ruben K.B. Nilsen, daglig leder i Bern.