FINN.no

FINN har Norges mest fornøyde kunder

Nyhet   •   mai 03, 2016 13:45 CEST

Tirsdag 3. mai offentliggjorde Handelshøyskolen BI resultatene fra Norsk Kundebarometer 2016. I den anledning mottok Finn.no Kundetilfredshetprisen 2016.

Norsk Kundebarometer er et årlig forskningsprosjekt som gjennomføres ved Handelshøyskolen BI. Dette er en måling av kundetilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere.

Til topps med 84,8 av 100 poeng
Finn.no fikk en samlet score på 84,8 av 100 poeng, og mottok Kundetilfredshetprisen foran Flytoget og Gudbrandsdal Energi. Det er over 9000 forbrukere som har blitt intervjuet om hvor fornøyde de er med virksomheter de er kunder hos.

- Det er brukerne og kundene våre vi brenner for, og det er krav om forbedringer fra brukere, kunder og ansatte som driver oss fremover. Kundene kommer ikke til å la oss hvile på noen form for laurbær. Vi må derfor fortsette å lytte, skaffe innsikt, høste erfaring og drive utviklingen av FINN videre, sier administrerende direktør i FINN, Sondre Gravir.

Ingen overraskelse

I snitt bruker hver nordmann oss mer enn 24 timer i året. Og akkurat nå er det rundt 180 000 besøkende inne på sidene. Som landets største markedsplass, er også brukernes behov og opplevelse variert og individuell.

- At FINN.no vinner denne prisen er ingen overraskelse. FINN viser at det handler om å tenke på de som bruker produktene og tjenestene. FINN har skapt en unik posisjon som er svært vanskelig å kopiere. Når kundene er så fornøyde som de er på FINN har de heller ikke behov for å bruke andre løsninger, sier høyskolelektor og prosjektleder for Norsk Kundebarometer, Pål Rasmus Silseth.

God mottakelse av nye finn.no
For ganske nøyaktig fire måneder siden, den 4. januar, ble det lansert en ny versjon av finn.no. Sidene ble gjort 100 % mobiltilpasset ettersom en stor andel av brukerne var på mobile plattformer. Det var på omtrent samme tidspunkt som Norsk Kundebarometer gjennomførte intervjuer.

- Kombinasjonen av nylansering og tidspunktet for denne undersøkelsen gjør at utfallet er ekstra gledelig. Det var et tidspunkt som var kritisk for oss, ettersom vi vet at brukere og kunder aldri er glade i store forandringer. Og derfor er vi ekstra glade for prisen, sier Sondre Gravir.