FINN.no

FINN.no har Norges beste omdømme

Nyhet   •   mai 31, 2016 09:35 CEST

Tirsdag 31. mai offentliggjorde Apeland resultatene fra årets omdømmeanalyse RepTrak Norge 2016. For andre året på rad ble FINN.no kåret til det selskapet nordmenn mener har best omdømme.

RepTrak Norge er en årlig omdømmemåling som gjennomføres av kommunikasjonsbyrået Apeland og Reputation Institute. Omdømmescoren regnes ut fra fire spørsmål om tillit, beundring, respekt og god følelse.

Til topps med 85,3 av 100 poeng
Finn.no fikk en samlet score på 85,3 av 100 poeng, og gikk dermed til topps i årets omdømmekåring foran Hurtigruten og Toyota. Omdømmet til Norges 50 mest synlige bedrifter har blitt målt i løpet av årets første tre måneder, med totalt 13 420 vurderinger.

- Det som gjør denne prisen så gjev, er at den sier noe om hva folk tenker om hele FINN. Vi har bestandig jobbet målrettet med å bygge tillit og med å lage produkter og tjenester som folk synes er nyttige og vil bruke. Vi har det gøy på jobb og får lov til å jobbe med innovasjon. Det synes på utsiden, sier organisasjons- og kommunikasjonsdirektøren i FINN, Kristin Sætevik.

- Scorer høyt på alle dimensjonene

Som landets største markedsplass har FINN over 6,8 millioner unike brukere i uken. I snitt tilbringer hver nordmann mer enn 24 timer i året på FINN.

- FINN er blitt et selskap som folk virkelig elsker. De har et meget godt omdømme i befolkningen, og scorer høyt på alle dimensjoner vi måler. Det er imponerende, og skyldes en kombinasjon av et godt produkt og god kommunikasjon over lang tid, sier administrerende direktør i Apeland, Ole Christian Apeland.