Color Line

Flere skiglade dansker til Hemsedal med Color Line

Nyhet   •   okt 31, 2012 11:39 CET

For første gang er det mulig for danske skiturister å komme seg med buss direkte fra Danmark til Hemsedal. Østre Lindet Rejser har satt opp Hemsedal Ekspressen som et tilbud til skiglade dansker. Hemsedal Ekspressen er en skibuss, som samler opp passasjerer i de største danske byene fra Fyn til Hirtshals. Deretter bærer turen over Skagerrak med SuperSpeed 2 til Larvik.  Fra Larvik, går turen direkte til Hemsedal og skibakkene.

Den nye ruten, med oppstart i uke 48, vil kjøre hver uke frem til slutten av april 2013. Turen går fra onsdag til søndag og gir tre fulle dager på ski i Hemsedal. Reisen skal være så enkel og behagelig som mulig, og selges derfor i pakkeløsning, som inkluderer transport, overnatting og heiskort. Bussene er utstyrt med sovestoler, slik at gjestene ankommer Hemsedal uthvilt og opplagt.

Color Line er glad for å være en del av et slikt tilbud for danske skiturister. Årlig frakter Color Line nærmere 600 000 utenlandske turister til Norge. Av disse kommer vel 30 prosent fra Danmark. Utenlandsturistene som kommer til Norge med Color Line representerer omkring 3,5 millioner gjestedøgn på land hvert år. Med nye pakketilbud og et økende samarbeid med turoperatører og destinasjonsselskaper satser Color Line på at antallet utenlandsturister vil stige ytterligere.