Høyskolen Kristiania

Flere vil studere salg og markedsføring

Nyhet   •   jun 28, 2013 10:39 CEST

studenter-atriet

Ved søknadsfristen for Samordnet opptak 15. april hadde høyskolen 2.210 søkere. Det er 20 prosent mer enn på samme tid i fjor.

- For tredje året på rad opplever Markedshøyskolen søkerrekord, og vi etablerer oss som den foretrukne høyskolen innen markedsføringsfag. I fjor etablerte vi masterstudium innen markedsføring og et nytt bachelorstudium innen PR. I år starter vi opp to nye studier i Bergen og Merkevareskole for etterutdanningsmarkedet. Det er stor interesse for alle nysatsingene og vi inne i en svært spennende utvikling, sier markedssjef Hege Brandal.

Markedsføring og salg

Det er spesielt bachelorstudiene i markedsføring og salgsledelse som har stor pågang. Dette er de to største studiene ved Markedshøyskolen.

– Markedsføring og salg er nøkkelfunksjoner i de fleste bedrifter på tvers av bransjer, og med en utdanning i markedsføring har du mange muligheter. Undersøkelsene våre viser at 9 av 10 studenter går rett i jobb etter endt utdanning, så arbeidsmulighetene er gode, sier Brandal.

Fortsatt små klasser

Til tross for økningen vil Markedshøyskolen fortsatt være en liten høyskole med et sterkt fagmiljø av engasjerte forelesere.

– Vi skal fremdeles holde på våre verdier med små klasser og tett oppfølging av studentene. Det er viktig for oss å ivareta denne nærheten som legger grunnlaget for et meget godt faglig læringsmiljø og sosial trivsel.

Mest tilfredse studenter

Markedshøyskolen har de mest fornøyde studentene i Norge. Det viser tall fra den uavhengige Universumundersøkelsen, som måler hvor fornøyde studenter fra 26 ulike universiteter og høyskoler er med egen utdanningsinstitusjon. Hele 89 prosent av de spurte studentene svarer at de er fornøyde eller meget fornøyde med Markedshøyskolen som studiested.