Gudbrandsdal Energi

Gudbrandsdal Energi har de mest fornøyde strømkundene

Nyhet   •   des 16, 2013 11:54 CET

Norske husholdninger er godt fornøyd med strømleverandøren sin.

En ny undersøkelse i den lange rekken av omdømmemålinger viser at kundetilfredsheten i strømbransjen er på sitt høyeste siden 2010. Aller mest fornøyd er kundene til Gudbrandsdal Energi.

Gudbrandsdal Energi skiller seg ut i studien fra analyseinstituttet Epsi Norge med indeksverdi på 78 poeng av 100 mulige.

– Det er å anse som en høy kundetilfredshet, kommenterer daglig leder Fredrik Høst i Epsi Norway.

Målingen viser videre at kundene til Lyse og Hafslund er blitt vesentlig mer tilfredse de siste årene, og er opp hele ti poeng fra 2011.

Ellers viser studien at kunder med en innkjøpspris-avtale er de mest tilfredse, og de har også blitt vesentlig mer tilfredse sammenlignet med i fjor, at kunder som selv tok initiativet til å bli kunde hos sin nåværende strømleverandør er de mest tilfredse, at velinformerte kunder er i snitt godt tilfredse kunder og at klageandelen for bransjen er lav – og ligger som i fjor på fem prosent.

Kundetilfredshet strømhandel privatmarkedet 2013:

• Gudbrandsdal Energi 77,8
  • LOS 71,4
  • NorgesEnergi 71,2
  • Fjordkraft 69,9
  • Fortum 68,5
  • Lyse 68,3
  • Hafslund 65,6
  • Andre 70,2

Samlegruppen ”Andre” inneholder svarene fra kunder av strømleverandører som Eidsiva Energi, Ustekveikja Energi, TrønderEnergi, Telinet, Haugaland Kraft, NTE, Tafjord Kraft, Lier Everk, Helgelandskraft og mange flere. Indeksverdien for denne gruppen (70,2) utgjør et gjennomsnitt av alle intervjuene som er gjennomført med kunder av disse leverandørene.

Dine Penger har også en artikkel om denne undersøkelsen i dag: http://www.dinepenger.no/spare/dette-stroemselskapet-er-kundenes-favoritt/22670379