Accountor AS

Har du fått varsel om tvangsmulkt?

Nyhet   •   jan 18, 2017 09:42 CET

Alle bedrifter som er registrert i Norge mottok nylig epost fra Altinn med følgende beskjed: "Informasjon om tvangsmulkt for 999 999 999 for Andeby Blomster er tilgjengelig. Logg inn i Altinn for å se innholdet." Dette har fått mange til å sperre opp øynene og sette kaffen i halsen. - Det er nok litt lett for mottaker å tro at de har fått tvangsmulkt når de leser denne meldingen. Vi har, i likhet med flere andre Accountor-kontorer i hele landet, mottatt en rekke telefoner fra kunder som tror nettopp dette. Men det stemmer altså ikke, forteller Vidar Østbu, daglig leder for Accountor på Hamar. - Brevet meldingen refererer til handler om konsekvenser ved sen levering av ulike oppgaver myndighetene skal ha. Vedlagte brev (se vedlegg nederst i saken) forklarer mer detaljert hva dette innebærer. Så hvis du er sikker på at du har alt ditt på det tørre, trenger du ikke bekymre deg for tvangsmulkt, sier han.