Nordiske Mediedager

Hett på brett?

Nyhet   •   feb 04, 2011 15:07 CET

(Foto: Raj K Raj HT Dehli)

Er Wired fortsatt best? Hva gjør Bild Zeitung på brett? Har du sett iPad-utgaven til South China Morning Post? Designer Mario R. García viser det beste på brett på årets Mediedager.

García har samarbeidet med over 550 redaksjoner over hele verden om nyhetspresentasjon på alle plattformer; print, online og mobil. Han vet hva som virker og hvordan man lokker lesere og annonsører til mediebrettene.

Med bakgrunn som journalist er García overbevist om at det er innholdet som er avgjørende for en suksess. Han baserer seg på sin såkalte WED filosofi, som kombinerer journalistikk, redigering og design som basisprinsipper for effektiv kommunikasjon. På årets Mediedager viser han oss det beste på brett!

Biografi:
Mario Garcia er CEO og gründer av Garcia Media. I løpet av sin 40-årige karriere som designer har Garcia jobbet med over 550 nyhetsorganisasjoner over hele verden. I tillegg har han skrevet 12 bøker, sist "Pure Design", han har mottatt Lifetime Achievement Award fra Society of News Design, og har av People Magazine blitt utnevnt som en av de 100 mest innflytelsesrike latinamerikanere i verden.