Bank-Invest Norge

Innføring i Binære Opsjoner – avdekk veien til profitt

Nyhet   •   feb 02, 2016 09:51 CET

En rask innføring i binære opsjoner gir deg nok informasjon til å avgjøre om dette er trading-typen for deg. Som bruker vil du bli kjent med det grunnleggende systemet og bli klar over fordelene og risikoene som ligger i denne typen trading. Det er også mulig å prøve først med en demo-konto. På et tidspunkt blir man erfaren nok til å forstå forskjellen mellom ønsket om å fortsette og nødvendigheten av å avslutte en trading. De fleste velger å fortsette, særlig når de tar høyde for den store muligheten til å tjene mye penger raskt – uten mye jobb.

Før man setter inn første innskudd, anbefaler alle binære opsjons-guider at man velger en utbyder som tilbyr dine favoritt eiendeler. Hvis det er utenlandsk valuta du er ute etter, sørg for å finne et valuta-par du er kjent med. Hvis du heller er interessert i råvarer bør du gå for en industri du vet mye om. Poenget er at du behøver ikke å tilpasse deg utbyderens tilbud, men heller å tilpasse dine søk til dine personlige interesser. I tillegg bør du når du velger utbyder, velge en som også tilbyr gratis prøve-kontoer. En gratis prøve-konto gir brukere muligheten til å prøve en plattform – og dermed gjøre seg kjent med reglene og forstå hva trading faktisk er.

Å være kjent med aktivene man handler i er den viktigste faktoren når man bruker en guide til binære opsjoner. Brukere får tilgang til valuta-par, råvarer, aksjer og indekser. Hver av disse kategoriene tilhører sin industri. Hva som fungerer for noen, fungerer ikke nødvendigvis for alle andre, så prøv å ikke bli for opphengt i hva andre gjør. Prøv heller å følge dine interesser og det du har erfaring om.

Handel Forex på binære opsjoner

Valuta-par er målrettet mot noen av de mest populære valutaene i verden. Det eksisterer mangfoldige valuta-par, men de fleste utbydere tilbyr kun de mest anerkjente. Vanlige par inkluderer GBP/EUR, EUR/USD og GBP/USD, men det er ikke uvanlig å handle i mindre kjente valutaer også. På den andre siden kan man handle i råvarer, hvilket settes av elementer og industrier.Ifølge alle binære opsjons-guider er det sølv, gull og olje de fleste nybegynnere starter med. Listen for råvarer man kan handle i er dog mye lengre.

Askjer tilsikter seg verdens mest kjente selskaper. Så lenge selskapene legges ut på aksjemarkedet kan aksjene stige og synke i verdi. Glem heller ikke indeksene. Indeksene krever som regel litt mer erfaring i økonomi og finans, og derfor er det ingen binære opsjons-guider som anbefaler indekser for helt nybegynnere.

Så hvis det antas at du allerede vet hva du er flink til å handle i, er det første du burde gjøre å analysere trading-prosedyren i binære opsjons-guider. Trading-mulighetene i binære opsjoner ligger et sted mellom vanlig trading og gambling. Du handler vanlig, men over en spesifikk tidsramme. Investeringsprisen går opp eller ned, og det du skal gjøre er å plassere en bet om den går opp eller ned. Du har altså to valgmuligheter – call og put.

Call Eller Put Opsjoner

Den første muligheten – call– er anbefalt hvis du tror aktivenene du handler i vil stige i verdi. Det hele kommer an på tidsrammen for handelen. Det er opp til deg å velge det. Tidsrammen kan variere fra alt fra 15 sekunder til 15 måneder. Nesten hver eneste binær opsjons-guide er enig i langsiktig trading gir bedre resultater. Når du handler i en kort tidsramme så er det bokstavelig talt en rekke svingninger i minuttet – og hvordan kan du vite at dine spekulasjoner vil slå ut riktig? Langsiktig handel er derfor det mer sikre valget, da resultatene er lettere å forutse.

Den andre valgmuligheten – put – er anbefalt når den respektive aktiven antas å miste verdi. Begge valgmulighetene fungerer på de eksakt samme prinsippene. Fra dette perspektivet er binære opsjoner nesten som å vedde i sport – bare at her er fokuset på spesifikke industrier og valutaer istedenfor på kamper og sportsarrangementer.

I starten av din karriere i binære opsjoner vil ingen guide anbefale å begynne med ekte penger. Bruk heller en gratis demo-konto og øv opp dine ferdigheter til å forutse resultater med virtuelle penger. På den måten vil du unngå å tape noe som helst, men du vil heller ikke vinne noe. Det du får da er gratis erfaring – hvilket er mer enn nok. Når du da på et tidspunkt er klar til å gå inn med ekte penger, begynn med et lite beløp og velg en handel du har erfaring innenfor. Gjør noen undersøkelser og analyser trendene og tendensene i markedene. Tillat deg selv kun å bruke så mye penger du har råd til å tape. Dette er en gylden regel alle binære opsjons-guider vil nevne. Selvkontroll er et av de beste trekkene i en trader.

Alt i alt – å handle i binære opsjoner er ikke den vanskeligste jobben i verden. Faktisk så kan binære opsjoner være en nokså stor kilde til penger, så lenge du respekterer reglene og forstår prosedyrene. Å forstå det grunnleggende er lett, men du kommer til å trenge en mer viderekommende guide til binære opsjoner hvis du velger denne retningen.

Les mer Bank-Invest Norge