Itello AB

Itello AB utnevnt til Gaselle av Dagens Industri

Nyhet   •   des 07, 2009 08:44 CET

tello ABs vekst var 169 prosent t.o.m. regnskapsåret 2007/2008, som er det siste året i den fireårsperioden som nå rapporteres. Det gir Itello en plassering som nummer 178 av 380 selskaper som lykkes med å minst doble omsetningen i måleperioden.

– Økningen de siste årene kommer først og fremst fra eksisterende kunder. Det tolker vi som at de har tillit til Inca, og de tjenestene vi leverer, sier Jan Hedestam, salgs- og markedsansvarlig hos Itello. Vekst er i seg selv ikke et mål for Itello AB, men et resultat av et langsiktig arbeid sammen med kundene våre for å effektivisere administrasjonen på området for pensjon, forsikring og fond.

Suksessen for Itello AB fortsetter og i regnskapsåret 2008/2009 økte de omsetningen til 83,5 millioner SEK. Dette skjer i løpet av et år da finansbransjen rammes hardt av Leeman Brothers' kollaps og etterfølgende usikkerhet på kredittmarkedet. Det innebærer at Itello oppfyller kriteriene for å bli Gaselle også i 2010.

Gasellekravene som skal oppfylles hvert år er:

• ha offentliggjort minst fire årsberetninger
  • ha en omsetning som overstiger 10 millioner SEK
  • ha minst ti ansatte
  • ha økt omsetningen kontinuerlig de tre siste årene
  • ha minst fordoblet sin omsetning i løpet av samme periode
  • ha et samlet positivt driftsresultat for de fire regnskapsårene
  • ha vokst organisk, ikke gjennom oppkjøp eller fusjoner
  • ha en sunn økonomi