Veidekke ASA

Kirsti Flatabø ble årets lærling i Veidekke

Nyhet   •   sep 21, 2010 17:48 CEST

Veidekke har i mange år drevet systematisk rekrutteringsarbeid gjennom lærlingordningen, og på den måten blitt en av Norges største lærebedrifter. På samlingen i Oslo var 116 av Veidekkes lærlinger til stede. De representerte 9 ulike faggrupper: Murere, tømrere, jernbindere, forskalingssnekkere, anleggsmaskinreparatører, maskinførere, asfaltarbeidere, tunnelarbeidere og betongindustriarbeidere.

Blant kandidatene til å bli ”årets lærling” pekte forskalingssnekkerlærlingen Kirsti Flatabø seg klart ut. Som det står i juryens begrunnelse: ”Kandidaten har vist et faglig nivå som er ut over det som er forventes av en lærling. Hun er veldig positiv og produksjonsorientert, og til å stole på i alle sammenhenger. Når det i tillegg fra kolleger blir presisert at kandidaten har hatt en positiv innvirkning på hele arbeidslaget, så styrker det kandidaturet ytterligere.”

Kirsti Flatabø har vært lærling i Veidekke i 2 år, har avlagt fagprøven med beste karakter og er nå fast ansatt i Veidekke. Som årets lærling fikk hun overrakt en bronsestatuett og en sjekk på kr 15.000,-. I tillegg fikk betonglærling Kai Åge Arnesen fra Drammen og maskinfører Lasse Farstad fra Oslo en sjekk på kr 5.000 hver. Begge disse var med i finalerunden om å bli årets lærling i Veidekke.

Veidekke er kjent for sin særegne eierstruktur, der mer enn halvparten av de ansatte eier 20 % av aksjene. I tråd med dette ble alle informert av konsernsjef Terje Venold om at de vil motta aksjer for 1.000,- kr den dagen de går over i ordinær ansettelse i selskapet.

Ta gjerne kontakt for mer informasjon:

Lærlingeansvarlig i Veidekke Per Johan Heierstad, tlf 41 40 75 39, per-johan.heierstad@veidekke.no

Kommunikasjonssjef Helge Dieset, tlf 21 05 77 91 / 90 55 33 22, helge.dieset@veidekke.no