NHO Service

Klare for ski-VM

Nyhet   •   feb 16, 2011 10:42 CET

Innkjøpspraksisen i stat- og kommuner er et av temaene når arbeidsminister Hanne Bjurstrøm møtet partene i arbeidslivet tirsdag 1. mars.

G4S, som er en medlembedrift i NHO Service har fått tildelt et stort ansvar av Oslo 2011, og har siden september deltatt i alt fra forberedelser og rådgivning til operativt sikkerhetsarbeid sammen med ski-VM’s egen stab.

Når det hele braker løs i Kollen den 23. februar vil G4S blant annet sørge for akkrediteringskontroll og ordensvakthold ved Holmenkollbakken, langrennsstadion og i Midtstubakken.

G4S vil også være svært synlige i Oslo sentrum hvor vektere blant annet skal utføre sikkerhetsoppgaver på Universitetsplassen i forbindelse med medaljeseremoniene i Nordic Park i Oslo Sentrum. G4S’ slogan for arrangementssikkerhet er: “Here to assist you”, og i oppdraget legges det også vekt på serviceoppgaver og det å bistå publikum.

Ski-VM blir det største idrettsarrangementet i Oslo på mange år. Arrangøren forventer ca. 650 utøvere fra over 60 nasjoner, 1800 pressefolk, minst 300 000 tilskuere og flere hundre millioner TV-seere.

G4S er store på arrangementssikkerhet og har blant annet levert “Security with a smile” til Eurovision Song Contest i 2010, Slottsfjellsfestivalen 2010, Skeive Dager i Oslo og by:Larm 2011.