Norges Studentidrettsforbund

Line Eskerud valgt inn i YOG 2016 Hovedkomité

Nyhet   •   jul 11, 2012 13:35 CEST

NSI styremedlem, Line Eskerud, er valgt inn som NIFs tredje representant til Hovedkomiteen for Ungdoms-OL 2016.

Dette er en positiv bekreftelse på at norsk idrett prioriterer ungdomsløftet,  ikke bare gjennom ord, men gjennom handling, sier Eskerud.

Norges Studentidrettsforbund jobber daglig med å skape gode studentidrettsopplevelser og med å styrke vekstvilkårene for unge som ønsker å kombinere idrett og utdanning.

Jeg gleder meg til å møte resten av komitemedlemmene og er veldig motivert for å bidra inn i arrangementet, på vegne av morgendagens utøvere og forvaltere av fremtidens idretts-Norge, forteller Eskerud. For at Ungdoms-OL skal bli den suksessen vi alle håper på, er det kritisk at ungdommen tar eierskap til sitt eget arrangement og at de har en aktiv rolle i utformingen av kultur og utdanningsprogrammet, legger hun til.

Her kan det hentes inspirasjon fra Studentidrettsforbundet, der arrangementene holdes for, av, og med studentene.

Det unike ved våre arrangement er at studentene selv er representert i alle ledd: som utøvere, trenere, dommere,  funksjonærer og tekniske arrangører. De blir gitt tillit og denne viser de seg absolutt verdig. På lik linje bør ungt lederskap vektlegges i dag,  i morgen, og i tiden etter 2016. Dette vil berike OL-organisasjonen, og vise Norge som et foregangsland ikke bare innenfor barneidretten, men også ungdomsidretten, avslutter Eskerud.