Innovasjon Norge Reiseliv

Nå kan du nominere til "World Responsible Tourism Awards 2014"

Nyhet   •   mai 16, 2014 13:28 CEST

Den anerkjente internasjonale kåringen «World Responsible Tourism Awards 2014» har nå åpnet for nominasjoner.

Innovasjon Norge Reiseliv profilerer seg i år gjennom prisen for «Beste Destinasjon» under årets World Resposible Tourism Award, som er en av de mest respekterte kåringene innenfor sitt område. Prisen blir delt ut på verdens nest største bransjemesse, World Travel Market i London hvor det til sammen deles ut priser innenfor ni kategorier.

Røros stakk av med prisen for “Beste Destinasjon” på Responsible Tourism Award i 2011, og har i ettertid høstet stor internasjonal oppmerksomhet for sitt arbeid innenfor bærekraftig reiseliv.
Røros er foreløpig den første og eneste norske destinasjonen som har mottatt denne flotte utmerkelsen. Nå har du også mulighet til å markere deg i verdenstoppen med ditt arbeid innenfor bærekraftig reiseliv. Å vinne en pris her innebærer at man får synliggjort seg gjennom et stort presseopplegg både før, under og etter prisutdelingen.

- Norge leder vei når det gjelder utvikling av bærekraft på reisemål med den nye merkeordningen for
bærekraftige reisemål. En slik kåring gir god internasjonal synlighet og PR og er en unik mulighet til å synligjøre bedriftene eller reisemålet ditt innenfor området, sier Per-Arne Tuftin, reiselivsdirektør i Innovasjon Norge.

Innovasjon Norge har lenge jobbet for økt bærekraft i reiselivet, og som det første landet i verden lanserte Norge i fjor en nasjonal merkeordning for bærekraftige reisemål.

Her kan du nominere: http://www.responsibletravel.com/awards/nominations/

Les mer om prisen her: http://www.responsibletravel.com/awards

Fakta om Responsible Tourism Awards

• Responsible Tourism Award går til personer, organisasjoner og/eller destinasjoner som gir enestående bidrag til lokalsamfunn, kulturarv og miljø gjennom å tilby ferier som bevarer lokale kulturtradisjoner, skaper økonomisk bærekraft og gir tilreisende innsikt i det lokale samfunnet.
  • 2014 er det ellevteåret prisen deles ut