TV 2

Nå kan du ta med Premier League via TV 2 Sumo til utlandet

Nyhet   •   jul 19, 2016 10:16 CEST

TV 2s nye Premier League-avtale inkluderer portable rettigheter som gir TV 2 Sumo-abonnentene mulighet til å følge verdens beste liga fra mobile enheter på reise i Europa.

– Dette er en hyggelig nyhet for våre TV 2 Sumo-abonnenter med lidenskap for Premier League. Nå har Premier League i den nye rettighetsperioden åpnet for at våre kunder kan få sett direktesendte kamper også når de befinner seg på reisefot i Europa, forteller Kristian Bruarøy, leder for TV 2 Sumo.

Når Premier League sparkes i gang 13. august kan TV 2 Sumo-kunder følge verdens tøffeste liga også fra land innen EU/EØS.
– Dette har vært etterspurt av våre abonnenter og blir et betydelig løft av tilbudet - i forhold til tidligere rettighetsperioder, fortsetter Bruarøy.

Det ligger flere strenge tekniske vilkår som må oppfylles for å kunne tilby kundene denne tjenesten. Kunder som ønsker å benytte tilbudet om å se fotball fra EU/EØS, må registrerer et norsk mobilnummer som må være tilgjengelig for verifiseringsmeldinger og en norsk adresse.

Årets Premier League-sesong sparkes i gang 13. august kl. 13.30 med Hull-Leicester. Deretter tilbys over 200 kamper som kan følges fra både fra inn- og utland. Kampdager fra Premier League denne sesongen vil være fredag, lørdag, søndag og mandag, samt noen midtukerunder. Andre rettigheter som også kan sees fra utlandet med et TV 2 Sumo-abonnement er Tippeligaen, Obos-ligaen og Get-ligaen.