TV 2

Nyhet   •   apr 14, 2016 16:49 CEST

TV 2 Sumo, uke 16:

Tirsdag 19. april

Modern Family (7) – sesongpremiere! Vår favorittfamilie er tilbake med nye episoder! I sesong 7 er det midterste barnet i familien Dunphy, Alex, klar for å forlate redet til fordel for college. Dette kom noe brått på for foreldrene Phil og Claire, selv om colleget kun ligger en 25 minutters kjøretur fra deres hjem i LA.
På TV 2 og TV 2 Sumo mandag – torsdag kl. 17.00.

I Am Cait (2) – sesongpremiere!
Bruce Jenner stod frem som kvinne, og fikk sin egen serie «I am Cait». I sesong to følger vi livet videre når Caitlyn skal tilpasse seg sitt nye liv, og samtidig håndtere reaksjoner fra familie, presse og publikum.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo tirsdager kl. 20.00. Promo.

Onsdag 20. april

Duck Dynasty (5) – sesongpremiere!
Vi møter familien Robertson, som levde av andejakt, i fattigdom, dypt inne i de vannrike områdene i Lousiana. Men det var før de begynte å selge andelokkere. Nå er de staten Louisianas første familie med innbringende firma, egen realityserie og moderne tilnærming.
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo tirsdager – fredager kl. 00.00.

Arne Dahl (2) – alle episodene
En serie brutale mord på polske kvinner, som i hemmelighet gjemmer seg i Sverige, blir den nye A-gruppens første oppdrag. Ofrene viser seg å være nøkkelvitner i en stor rettsak mot polsk mafia. Tre av dem er blitt funnet drept i løpet av et par dager og to er savnet. Håpet er at de savnede kvinnene fortsatt er i live. Politietterforsker Kerstin Holm får ansvaret når jakten på en hensynsløs morder og hans lysskye ofre begynner.
Serien leveres av C More og blir tilgjengelig for strømming via TV 2 Sumo fra onsdag 20. april

Top Chef USA (13) – sesongpremiere!
Top Chef er en suksessfull, verdensomspennende realitykonkurranse med fokus på kulinariske kunster og ferdigheter. Dette er matlaging i verdensklasse på restaurantbransjens høyeste nivå. Håpefulle kokker setter sine kulinariske ferdigheter på prøve for muligheten til å smykke seg med den prestisjetunge tittelen Top Chef.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo hverdager kl. 14.25.

Torsdag 21. april

Ramm og Tørnquist redder Norge – premiere!
Morten Ramm og Einar Tørnquist reiser landet rundt for å redde utrydningstruede bedrifter og virksomheter. De ønsker å bevare det unike i landet vårt – og vil løfte de genuine menneskene som kjemper for å opprettholde mangfoldet og det som er ekte. Men nå er det jo slik at analyser, excelark og markedsundersøkelser fort blir kjedelig. Gutta har derfor gjort dette på sin egen og nokså uortodokse måte.
På TV 2 og TV 2 Sumo torsdager kl. 21.40. Promo

Vi Flytter – premiere!
Det er mange avgjørelser som skal tas når man flytter sammen, og det er ikke alltid like lett å bli enige når man har ulik smak. I dette programmet får par som flytter sammen for første gang hjelp av to interiørdesignere til å finne en stil som kan fungere for begge.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo hverdager kl. 14.00.

Mitt bittelille luksushjem – premiere!
Vi følger par som har bestemt seg for å selge huset og flytte til et bittelite hjem.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo hverdager kl. 17.35.

Ødemarkens menn (4) – sesongpremiere!
Det finnes menn i Amerika som fortsatt lever av jakt, fangst og det som naturen ellers har å by på. Vi møter noen av disse «ødemarkens menn», og får et innblikk i hvordan de overlever i barske omgivelser - milevis unna nærmeste nabo.
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo hverdager kl. 12.30.

Fredag 22. april

Fargo (2) – sesongpremiere!
I første sesong av serien, som sirklet rundt den sadistiske leiemorderen Lorne Malvo, ble det flere ganger henvist til noen forferdelige hendelser som foregikk i 1979. Det er disse vi nå skal tilbake til. Vi befinner oss i 1979, og møter en ung Lou Solverson som er politietterforsker og far til Molly Solverson, politikvinnen fra sesong 1. Et trippeldrap blir begått på en lokal Waffle Hut-restaurant i Minnesota, og blant ofrene er en lokal dommer. Dette skaper ubalanse mellom de to sterkeste mafiaorganisasjonene i området, og en krig bryter ut. For Solverson som på hjemmebane har en kreftsyk kone, skaper dette massivt hodebry. Mens de kriminelle familiene kjemper mot hverandre, gjør den lokale slakteresvennen Ed Blomquist et forsøk på å kjøpe den lokale kjøttbutikken for å holde sin nervøse kone fornøyd. Også de vikles inn i dramaet sammen med en rekke andre særegne karakterer.
Fargo er basert på Coen-brødrenes Oscar-vinnende film med samme navn fra 1996. Den kritikerroste serien har vunnet en rekke priser, blant annet Golden Globe og Emmy.
Fredag 22. april og lørdag 23. april ser du fem nye episoder fra kl. 23.10 på TV 2 Zebra og TV 2 Sumo. På Sumo ser du alle episodene eksklusivt fra søndag 24. april.

Lørdag 23. april

Globe Trekker (15) – sesongpremiere!
"Globe Trekker" tar oss med til både eksotiske og kjente reisemål, hvor programlederne gjerne tar turen utenfor de vanlige turistattraksjonene for å gi seerne et mer autentisk innblikk i lokal kultur, tradisjoner og matretter.
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdager og søndager kl. 11.00.

Ukens serietips:
Maniac
Espen (Espen PA Lervaag) har rømt inn i sin egen fantasiverden, hvor de mest fantastiske ting skjer og hvor han selv er helten i alle situasjoner. I virkeligheten er han psykiatrisk pasient på en mentalinstitusjon, og trekkes mellom å fortsette drømmelivet sammen med fantasivennen Håkon (Håkon Bast Mossige), eller komme tilbake til virkeligheten.
Den verdensomspennende tv-prisutdelingen The Golden Nymph i Monte Carlo, med fyrst Albert som sin høye beskytter, har nylig nominert den norske tv-serien «Maniac» i kategorien for beste komedie. Der konkurrerer den om prisen sammen med serier som «Better Call Saul» og «Ash Vs Evil Dead» (sistnevnte ser du også på TV 2 Sumo). Seriegodbiten har gått under radaren i Norge, men i påsken kom også nyheten om at «Maniac» skal lages i USA, og allerede er kjøpt opp av Netflix. «True Detective»-regissør Cary Fukunaga skal stå for regien av den amerikanske versjonen, og Hollywood-stjernene Jonah Hill og Emma Stone skal spille hovedrollene.
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdager kl. 00.35 – på Sumo ser du alle episodene nå! Promo.

Ukens filmtips:
Idealisten
Spennende dansk konspirasjonsthriller med Peter Plaugborg og Søren Malling. Poul Brink arbeider som gravende journalist i Danmark på 1980-tallet. En dag kommer han over bevis som antyder at en av landets mest omtalte flyulykker - den såkalte Thule-ulykken i 1968 - skjuler en mye større hemmelighet. Basert på en sann historie.
Filmen leveres av C More og er tilgjengelig via TV 2 Sumo.

Bilder finnes tilgjengelig på TV 2s presseside her.