Hewlett Packard Enterprise

Ny lederkabal i Hewlett Packard Enterprise

Nyhet   •   des 11, 2015 10:35 CET

Fornebu, 11. desember 2015Hewlett Packard Enterprise har ferdigstilt lederkabalen for ny ledergruppe i HPE Enterprise Group.

Bjørn Kløvvik (58) blir ny Country Manager for HPE server og lagring med det totale ansvaret for produkt, presales og salg av server og lagring i det norske markedet. Kløvvik kommer fra stillingen som direktør for datalagring i HPE.  Kløvik har over 32 års fartstid fra IT-bransjen. Han har erfaring fra Sparebanken Oslo Akershus/ABC bank, PS-gruppen, Compaq, CA og han har hatt ulike lederstillinger i HP Norge. Videre har Kløvvik utdannelse fra Ingeniør Telematikk – Oslo Ingeniørhøgskole.

Per Martin Botten (36) blir ny Country Manager for HPE Aruba med det totale ansvaret for produkt, presales og salg av HPE Aruba nettverk i det norske markedet. Botten kommer fra stillingen som direktør for HPE servere, som han har hatt siden mai da han begynte i HP. Botten har utdanning innen telematikk og ledelse fra Forsvarets Ingeniørhøgskole

Videre har han bred erfaring med IT-infrastruktur, såvel som ledelse fra Forsvaret, Computerland/Umoe IKT og Datametrix.

Xavier Ducasse (39) blir nå en del av HPE Enterprise Group sin ledergruppe med det totale ansvaret for Service Providere i Norge. Ducasse kommer fra stillingen som salgssjef for Service Providers og Alliances i HPE. Han har tidligere vært ansatt som Global Account Manager i HP med ansvar for 3 globale kunder. Før dette jobbet han i Trolltech og TANDBERG.

«Jeg ønsker Bjørn, Per Martin og Xavier lykke til i deres nye roller og jeg er veldig godt fornøyd med at vi har klart å finne de beste kandidatene innenfor våre egne rekker,» sier administrerende direktør for HPE i Norge, Hans-Henrik Merckoll.

Den nye organisasjonsstrukturen vil tre i kraft fra 1.januar.