TV 2

Nyheter fra TV 2 Sumo i uke 18 - inkluderer norgespremiere for "Younger"

Nyhet   •   apr 28, 2016 18:04 CEST

TV 2 Sumo, uke 18:

Mandag 2. mai

Younger – premiere!

Liza (Sutton Foster) en nyskilt alenemor som forsøker å komme tilbake i arbeidslivet. Hun opplever at det er veldig vanskelig å få jobbene som hun ønsker seg, da disse ofte besettes av yngre jenter. Etter et tilfeldig møte med den unge tatovøren Josh (Nico Tortorella) som overbeviser henne om at hun ser yngre ut enn hun er, forsøker Liza å ikle seg en rolle som en 26-åring og skaffe seg jobb som markedsassistent på denne måten.
Bak "Younger" står Darren Star, som er kjent for tv-serier som "Sex and the City", "Melrose Place", "Beverly Hills, 90210" og "90210". I rollene ser vi Torbjørn Harr, Hilary Duff og prisbelønte Sutton Foster. Hillary Duff er nominert til Peoples Choice Awards for sin rolle i serien.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo mandager kl. 22.00. Promo!

Onsdag 4. mai

Penny Dreadful – hele sesong to!
Fra regissør Sam Mendes (James Bond: Skyfall og Spectre) kommer «Penny Dreadful» – en mørk og makaber horror-thriller satt til London i viktoriatiden. I serien møter vi møter vi noen av de mest fryktinngytende karaktererene fra britisk og irsk 1900-talls-litteratur, deriblant Dorian Gray, Frankenstein og flere ikoniske figurer fra Bram Stokers Dracula. Sammen vikles de inn i et brutalt oppdrag, samtidig som de må hanskes med sine egne monstrøse fristelser. I de største rollene finner vi blant andre Timothy Dalton, Josh Hartnett, Eva Green, Reeve Carney, Billie Piper og Rory Kinnear.
På TV 2 Sumo ser du hele første sesong nå og hele sesong to fra onsdag 4. mai. Promo

House of Lies (5) – sesongpremiere!
I denne komiserien følger vi livet til den selvforaktende ledelseskonsulenten Marty Kaan, spilt av Oscar og Emmy nominerte Don Cheadle. Marty er den heteste mannen i bransjen, og skyr ingen midler for å få det som han vil. Sammen med teamet hans som består av Jeannie (Kristen Bell), Clyde (Ben Schwartz) og Doug (Josh Lawson) drar han inn de virkelig store summene for konsulentfirmaet Galweather & Stearn. I tillegg til den tvilsomme forretningspraksisen til Marty og teamet hans, får vi også ta del i Martys privatliv. Her møter vi blant annet Martys gale ekskone Monica, sønnen Roscoe som han elsker som en datter, og hans pensjonerte psykiaterfar Jeremiah som mer eller mindre er seriens eneste vel bevarte karakter.
House of Lies er basert på boken «House of Lies: How Management Consultants Steal Your Watch and Then Tell You the Time», og retter et skarpt og humoristisk blikk på forretningskulturen i USA.
På TV 2 Sumo, C More series og C mores strømmetjeneste onsdager kl. 20.30 – på TV 2 Sumo kan du også se de fire første sesongene.

Torsdag 5. mai

Bilstripperne (2) – sesongpremiere!
To lag konkurrerer om å plukke ut en bil, skru den fra hverandre og så konkurrere om hvem som klarer å tjene mest penger på salg av deler. Når bilene er strippet og delene som kan brukes solgt, blir skroget sendt til opphugging. Det laget som har tjent mest, vinner både heder og ære.
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo torsdager kl. 20.00.

Ukens serietips:
Det tredje øyet
Etter tapet av sin datter Christina, har drapsetterforskeren Viggo Lust brutt nesten alle bånd til fortiden og begynt å jobbe i avdelingen for organisert kriminalitet. Sammen med sin nye partner Ståle prøver han å finne bakmennene til en heroindistributør som opererer fra en restaurant i Oslo. De blir vitner til en henrettelse, og plutselig er Viggo et hovedvitne hos sin tidligere kollega Mari og sin gamle avdeling på drapsavsnittet. Viggo er svært ubekvem med situasjonen, ettersom han ikke ønsker kontakt med fortiden. Men det er vanskelig å flykte fra det som skjedde. Spesielt når han begynner å se Christina igjen, og det er tydelig at hun prøver å advare om at noe forferdelig skal skje.
Se begge sesongene på TV 2 Sumo fra søndag 1. mai kl. 21.45.

Ukens filmtips:
Edge of Tomorrow
"Edge of Tomorrow" er storslått Sci-fi-action fra Jason Bourne-skaper Doug Liman, med Tom Cruise, Emily Blunt og Bill Paxton på rollelisten. I en nær fremtid: Jorden er invadert av fremmede. Menneskeheten blir utsatt for stadige angrep som ingen armé kan bekjempe. Bill Cage (Tom Cruise) er en amerikansk offiser som aldri har vært i strid. Nå befinner han seg i kampens hete. Han mister livet i løpet av minutter, men befinner seg på uforklarlig vis i en tidsloop. Gang på gang må han gjennomgå de samme kampene. Han kjemper og dør, bare for å våkne opp igjen. Før han må kjempe og dø igjen. Og våkne opp, enda en gang. Men for hver gang lykkes det Cage, sammen med spesialstyrke-soldaten Rita Vrataski, å ta et skritt nærmere målet: Å beseire fienden.
Filmen leveres av C More og er tilgjengelig via TV 2 Sumo fra lørdag 30. april.

Bilder finnes på TV 2s pressetjeneste her!