TV 2

TV 2 Sumo, uke 21:

Mandag 23. mai

Håndballeventyret – premiere!
I denne dokumentarserien følger vi det norske kvinnelandslaget i håndball gjennom et år, fram til OL i Rio. Mange norske håndballstjerner er kandidater til laget, men bare 14 skal utgjøre OL-troppen. Hvem får være med til Rio for å slåss om OL-gull for Norge? Vi følger de etablerte stjernene som Nora Mørk, Camilla Herrem, Heidi Løke og Stine Bredal Oftedal. Men vi blir også kjent med nye håndballyndlinger, som linjespiller Vilde Ingstad. Kan ferskingen Vilde ta opp kampen om en plass på laget? Vi er der når Norge vinner og vi er der når Norge taper, og er tett på landslagssjef Thorir Hergeirsson og trenerne Mia Hermansson Høgdal og Mats Olsson. Hvordan jobber de for å få det unge norske laget klare til kampen om medaljene i Rio? Bli med på innsiden av det norske håndballandslaget.
På TV 2 og TV 2 Sumo mandager kl. 21.45. Promo

Tirsdag 24. mai

The Odd Couple (2) – sesongpremiere!

Slasken Oscar Madison (Matthew Perry) og den ekstremt ryddige streitingen Felix Unger (Thomas Lennon) er to tidligere skolekamerater som plutselig blir romkamerater etter at de begge blir skilt.
På TV 2 og TV 2 Sumo hverdager kl. 17.30

Torsdag 26. mai

Criminal Minds (11) – nye episoder
BAU-teamet etterforsker flere mord langs motorveien sør i USA. Ofrene blir funnet på offentlige toalett og rasteplasser, men hva er gjerningsmannens motiv?
På TV 2 og TV 2 Sumo torsdager kl. 21.45 – på Sumo ligger du alltid én episode foran

Fredag 27. mai

Vettskremte pøbelunger (7) – sesongpremiere!
Ungdom på vei ut på skråplanet blir sendt frivillig i fengsel i et forsøk på å skremme dem fra å bli morgendagens kriminelle.
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo tirsdager – fredager kl. 19.05

Lørdag 28. mai

Crazy EX-Girlfriend – premiere!
I denne Golden Globe-vinnende musikalkomedien møter vi den smågale og vellykkede adokaten Rebbecca Bunch (Rachel Bloom). Rebecca jobber i et prestisjefylt advokatfirma i New York og friker fullstendig ut da hun en dag får tilbud om å bli partner i firmaet. Helt impulsivt sier hun opp jobben og flytter til California for å prøve seg på sin ungdomsforelskelse, Josh. Problemet er bare at Josh allerede har en kjæreste…
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo lørdager kl. 16.10

Dokument 2: Mannen fra Snåsa
Margreth Olin har filmet 22 mennesker i møte med Joralf Gjerstad, populært kjent som «Snåsamannen». I løpet av de siste 65 år har 50 000 mennesker reist til Snåsa i håp om å få hjelp. Når en barndom blir ødelagt av mobbing, når det går galt under en operasjon, når man en dag blir akutt dødelig syk, når man får selvforakt i gave fra sine foreldre, når man lever med angst og livet endrer seg i løpet av et møte. Hva er det da som skjer? Kan vi som samfunn lære noe av et menneske sin omsorgsevne? Kan denne filmen si oss noe om vår egen evne til å bære oss selv gjennom sykdom?
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdag 28. mai kl. 21.45

Sommer i Dyreparken (3) – sesongpremiere!
Denne sesongen vil «Sommer i Dyreparken» vises i en ny form. Programmet vil ikke lenger være et talkshow fra Kjuttaviga, men bevege seg gjennom hele parken for lek, moro og innslag fra artister. Seerne får bli med til Kutoppen, Sørlandsbrygga til Badelandet og Kaptein Sabeltanns Verden på en helt ny måte. Programmet ledes av Janne Formoe og Øyvind Mund sammen med Preben Fjell og Dennis Vareide, mest kjent som YouTube-gutta Prebz og Dennis.
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdager kl. 20.00

Haiangrep – premiere!
Et ukjent antall haier terroriserer populære turiststrender i Mexico, og innbyggerne er redde for at næringsgrunnlaget deres skal ødelegges. Nat Geo Wild følger et forskerteam som forsøker å finne ut hvorfor haiene er kommet til dette farvannet.
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdager kl. 13.30

Ukens serietips:
Kingdom

Alvey Kulina (Frank Grillo) eier og driver MMA-gymmen Navy St. sammen med sin kjæreste Lisa Prince (Kiele Sanchez). Han er trener for MMA-utøvere, deriblant sine to sønner Jay (Jonathan Tucker og Nate (Nick Jonas). Alvey og Lisa sliter med å få gymmen til å gå rundt økonomisk, og da Lisas ekskjæreste og tidligere MMA-superstjerne, Ray Wheeler (Matt Lauria), slipper ut av fengsel ønsker Alvey å få ham i form igjen slik at han kan gjøre comeback i buret og skape blest rundt Navy St. Til tross for sterke motforestillinger fra Lisa begynner Ray å trene hos Alvey.

Kingdom er et velspilt og godt karakterdrama fra MMA-miljøet i Venice, Los Angeles. Serien spinner rundt den dysfunksjonelle Kulina-familien og tar for seg tema som avhengighet og konfliktfylte familieforhold i tillegg til å være en veldig god sportsserie. En skikkelig seriegodbit som alle burde sjekke ut – MMA-fan eller ei!

På TV 2 Sumo ser du hele sesong én og første halvdel av sesong to nå – fra 2. juni ser du rykende ferske episoder fra andre halvdel av sesong to – eksklusivt på TV 2 Sumo og mindre enn 24 timer etter USA! Promo

Ukens filmtips:
Kill the Messenger
Actionthriller med Jeremy Renner, basert på en sann historie. Den gravende journalisten Gary Webb oppdager at CIA har vært innblandet i narkotikasmugling for å støtte geriljabevegelsen Contras i Nicaragua. Han vil publisere avsløringen, men utsettes for hardt press av personer som ikke vil at skandalen skal nå allmenheten.
Filmen leveres av C More og blir tilgjengelig via TV 2 Sumo fredag 27. mai

Bilder finnes på TV 2s presseside her!