TV 2

TV 2 Sumo, uke 5

Mandag 1. februar

Jordskott – alle episodene
Kriminaletterforsker Eva Thörnblad kommer tilbake til den lille industribyen Silverhöjd syv år etter at hennes datter, Josefine, forsvant ved et skogstjern. Hun ble aldri funnet, og antatt druknet. Når en gutt blir sporløst borte fra en lekeplass lurer Eva på om saken kan ha forbindelse til datterens forsvinning.
Den fengslende thrilleren «Jordskott» er produsert av Palladium Fiction og ble i hjemlandet, Sverige, sammenlignet med uforglemmelige og mystiske «Twin Peaks». Serien ble kåret til beste TV-drama på fjorårets Banff Rocky Awards i Canada. Gjør deg klar for sitrende spenning med røtter i den svenske urskogen!
Se alle episodene på TV 2 Sumo fra mandag 1. februar. Promo.

Dronning Mauds Land – premiere!
Eventyreren Aleksander Gamme fikk med seg fire entusiastiske ekspedisjonsmedlemmer på en tre måneder lang opplevelsestur til et av klodens mest avsidesliggende områder, Dronning Mauds Land. I tre episoder følger vi ekspedisjonens oppturer og nedturer i utrolig vakre naturomgivelser.
På TV 2 og TV 2 Sumo mandager kl. 22.40. Promo.

Tirsdag 2. februar

Narkokrigen i Mexico
Den mexicanske narkobaronen Joaquin 'el Chapo' Guzman er en av kriminalhistoriens rikeste og mektigste personer. Dokumentaren viser hvordan Sinaloa-kartellet hans har klart å beholde sin posisjon som verdens aller mektigste kriminelle organisasjon.
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo tirsdag 2. februar kl. 22.30. Promo.

Fredag 5. februar

Hagedrøm
Jamie Durie har forandret hager og bakgårder over hele verden. Med sitt eget team jakter han på USAs mest gjengrodde hage, for så å forvandle hagen inn til en oase for hele familien.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo hverdager kl. 07.20

Lørdag 6. februar

Superveterinæren (2) – sesongpremiere!
Sterkt innblikk i hverdagen på en helt ekstraordinær dyreklinikk som tar vare på våre firbente familiemedlemmer. Klinikken er ledet av Noel Fitzpatrick som bruker nye og banebrytende metoder i sin livreddende behandling av kjæledyr.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo lørdager kl. 19.00. Promo.

Gullfisken
En samlet reklamebransje sitter spent i salen når seerne skal stemme frem fjorårets beste TV-reklame. De tolv nominerte reklamefilmene som konkurrerer under Gullfisken er valgt ut av en jury som finner en såkalt «sølvfisk» hver måned gjennom året. Vinnerfilmen blir kåret til årets «gullfisk». Sendingen ledes av programlederne Else Kass Furuseth og Einar Tørnquist.
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdag 6. februar kl. 22.15. Promo.

Ukens serietips:
Modus

Når datteren til kriminalpsykolog Inger Johanne Vik blir vitne til et drap, dras Inger Johanne selv inn i etterforskningen av en rekke brutale voldshandlinger. Vik avdekker raskt en forbindelse mellom hendelsene og et ekstremt farlig, internasjonalt nettverk - og en dramatisk jakt på gjerningsmannen er i gang.
Den nye svenske krimserien «Modus» er basert på Anne Holts bestselger «Pengemannen». Det er den Emmy-belønnede danske duoen Mai Broström og Peter Thorsboe som står bak manuset til serien, og det hele er regissert av Broen-regissør Lisa Siwe og Arne Dahl-regissør Mani Maserrat. Se alle episodene på TV 2 Sumo fra søndag 7. februar kl. 21.45. Promo.

Ukens filmtips:
Beck – Steinar

I restene etter en brann i en campingvogn, blir det funnet et uidentifisert lik. Eieren er savnet, men er det hennes kropp som er funnet? Og hvilken rolle spiller naboene i villaområdet? Politisjefen Klas Fredén velger, over hodet på Martin Beck, å rekruttere den karismatiske, norske mordetterforskeren Steinar Hovland (Kristofer Hivju). Den nykomponerte Beck-gruppen står overfor en betent maktkamp og Martin forsøker å finne tilbake til sitt gamle jeg.
Filmen leveres fra C More og er tilgjengelig via TV 2 Sumo fra 6. februar

Bilder finnes på TV 2s presseside her!