TV 2

TV 2 Sumo, uke 52 & 53

Mandag 21. desember

Jul hos Kardashians
Kris, Bruce, Kim, Kourtney, Khloe, Rob, Kendall and Kylie har alle tatt på seg matchende pysjamaser, installert seg i sofaen, tent i peisen og gjør seg klare for julehøytid. Sammen mimrer de om tidligere julefeiringer, morsomme episoder og nære og kjære som har gått bort.

Vi får et unikt innblikk fra deres uforglemmelige julefester fra 80- og 90-tallet, og er med på den uhøytidelige "white elephant"-gaveutvekslingen som har blitt en familietradisjon.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo mandag 21. desember kl. 18.50

Onsdag 23. desember

Solan og Ludvig - jul i Flåklypa
Solan, Ludvig og Reodor er tilbake. Det nærmer seg jul, og Flåklypa Tidene-redaktør Frimand Pløsen har lovet bygda snø. Når Ludvig ønsker seg det samme, så er ikke oppfinner Reodor Felgen vanskelig å overtale til å bygge verdens kraftigste snømaskin. Men så forsvinner Reodor, og så forsvinner snømaskinen, og da må Solan og Ludvig stelle i stand til jul alene. Hvis de rekker det, etter å ha reddet Flåklypa fra verdens verste snøstorm. For å tukle med naturen - det er farlig det.
På TV 2 og TV 2 Sumo onsdag 23. desember kl. 17.00

Torsdag 24. desember

Gråtass får en ny venn
Gråtass trives og har det bra på gården, men av og til føler han seg ensom siden han er den eneste levende maskinen på gården. Når Grynet får problemer med fuglene som spiser på jordbærene hennes, får Gråtass en god idé...
På TV 2 og TV 2 Sumo torsdag 24. desember kl. 06.30

Fredag 25. desember

Kon-Tiki
Thor Heyerdahl og fem kamerater gjennomførte i 1947 den revolusjonerende og dristige flåteseilasen som bærer navnet Kon-Tiki-ekspedisjonen. Det er historien om 8000 kilometer over et åpent Stillehav, fra Peru til korall-øya Raroia i Polynesia. 101 eventyrlige døgn og et mannskap på seks som oppnådde det umulige.
På TV 2 og TV 2 Sumo fredag 25. desember kl. 23.55

Mandag 28. desember

The Mysteries of Laura (2) – sesongpremiere!
Laura Diamond er en dyktig drapsetterforsker i New York, og enslig mor til to viltre tvillinggutter – aka «the monsters». Hun prøver så godt hun kan å balansere jobben med morsrollen, men det er ikke alltid like lett når Lauras sjef også er hennes kommende eks-mann. Spesielt når han nekter å skrive under skilsmissepapirene. I denne serien kombineres både krim, humor og drama i en perfekt miks, med Emmy-vinner Debra Messing (Grace fra komiserien «Will & Grace») i hovedrollen.
På TV 2 og TV 2 Livsstil mandager kl. 22.00 – på Sumo ligger du alltid én episode foran! Promo

Tirsdag 29. desember

Madam Secretary (2) – sesongpremiere!
Téa Leoni er Elizabeth McCord, tøff, bestemt og USAs utenriksminister. Hun må navigere seg gjennom både globale og nasjonale utfordringer, og hanskes med intriger innad i den amerikanske regjeringen så vel som i sitt eget hjem.
Se hele første sesong på TV 2 Sumo nå, og nye episoder fra sesong to på TV 2 og TV 2 Sumo tirsdager kl. 22.45 – på Sumo ligger du alltid én episode foran!

Torsdag 31. desember

Limitless – premiere!
Brian Finch har ikke utrettet stort i livet, men får evnen til å huske alt han har sett, hørt og lest etter å ha tatt mirakelstoffet NZT. FBI har god bruk for de helt ekstraordinære kognitive evnene hans, og hyrer ham inn for at han skal løse med de mest kompliserte sakene deres.

I FBI-hovedkvarteret i New York blir Brian satt til å jobbe tett med agent Rebecca Harris og agent Spelman Boyle. Agent Harris er en dreven etterforsker med en mørk fortid, mens Boyle er en tidligere militæroffiser og Rebeccas fortrolige. De tre rapporterer til spesialagenten Nasreen “Naz” Pouran, en utspekulert manipulator svært glad i makt. Godt skjult for FBI, pleier Brian også et forhold med den mystiske senatoren Edward Morra. Morra bruker selv NZT, har ambisjoner om å bli president og har egne planer for sin nye protégé. Med NZT i blodet og dermed med evnen til å utnytte hundre prosent av hjernekapasiteten sin, er Brian mer effektiv en alle de andre agentkollegaene sine til sammen. Samtidig er han de kriminelles aller verste mareritt.

CBS-krimdramet «Limitless» er basert på filmen med samme navn, og i rollen som senator Edward Morra finner vi Oscar-nominerte Bradley Cooper.
På TV 2 Zebra og TV 2 Sumo torsdager kl. 22.10 – på Sumo ligger du alltid én episode foran! Promo

Fredag 1. januar

House of Lies – sesong 1 - 4
I denne komiserien følger vi livet til den selvforaktende ledelseskonsulenten Marty Kaan, spilt av Oscar og Emmy nominerte Don Cheadle. Marty er den heteste mannen i bransjen, og skyr ingen midler for å få det som han vil. Sammen med teamet hans som består av Jeannie (Kristen Bell), Clyde (Ben Schwartz) og Doug (Josh Lawson) drar han inn de virkelig store summene for konsulentfirmaet Galweather & Stearn. I tillegg til den tvilsomme forretningspraksisen til Marty og teamet hans, får vi også ta del i Martys privatliv. Her møter vi blant annet Martys gale ekskone Monica, sønnen Roscoe som han elsker som en datter, og hans pensjonerte psykiaterfar Jeremiah som mer eller mindre er seriens eneste vel bevarte karakter.

House of Lies er basert på boken «House of Lies: How Management Consultants Steal Your Watch and Then Tell You the Time», og retter et skarpt og humoristisk blikk på forretningskulturen i USA.
Se alle sesongene på TV 2 Sumo fra fredag 1. januar! Promo

Ukens serietips:
Modus
Når datteren til kriminalpsykolog Inger Johanne Vik blir vitne til et drap, dras Inger Johanne selv inn i etterforskningen av en rekke brutale voldshandlinger. Vik avdekker raskt en forbindelse mellom hendelsene og et ekstremt farlig, internasjonalt nettverk - og en dramatisk jakt på gjerningsmannen er i gang.
Den nye svenske krimserien «Modus» er basert på Anne Holts bestselger «Pengemannen». Det er den Emmy-belønnede danske duoen Mai Broström og Peter Thorsboe som står bak manuset til serien, og det hele er regissert av Broen-regissør Lisa Siwe og Arne Dahl-regissør Mani Maserrat. Serien ble en stor seersuksess da den ble sendt på svensk TV 4 tidligere i høst og hadde godt over en million seere i snitt per episode.
På TV 2 og TV 2 Sumo søndager kl. 21.45 – på Sumo ligger du alltid én episode foran. Promo

Ukens filmtips:
Lego-filmen
I denne herlig animasjonsfilmen møter vi Emmet, en helt vanlig og gjennomsnittlig Lego-figur som en dag får vite at han skal redde hele verden. Han skal stoppe den onde tyrannen Lord Business, som er motstander av all lek og kreativitet. Emmet drar sammen med en broket samling Lego-figurer ut på en spennende og farlig reise - en reise han er håpløst uforberedt på.

Et ellevilt eventyr som er like morsomt for både store og små.
Filmen leveres av C More og er tilgjengelig via TV 2 Sumo fra onsdag 23. desember

Bilder finnes tilgjengelig på TV 2s presseside her!