TV 2

TV 2 Sumo, uke 9:

Onsdag 2. mars

Dokument 2: Nettkjendis
Morgendagens kjendiser trenger verken NRK, TV 2, VG eller Dagbladet på sin vei mot stjernehimmelen. Fra barnerommet kan de tjene millioner ved hjelp av en PC og en mobiltelefon. Hva er det som er i ferd med å skje? Og er det noen som har kontroll i den nye medievirkeligheten?
På TV 2 og TV 2 Sumo onsdag 2. mars kl. 22.10

Torsdag 3. mars

Amatørenes mester – premiere!
Hva skjer når Henrik Elvestad, en middels trent 42-åring som er mest glad i å se sport på TV, blir utfordret av våre største idrettsstjerner? I «Amatørenes mester» stilles Henrik overfor de største prøvelsene han noensinne har hatt, og må blant annet bryne seg på langrenn, rally, og sist men ikke minst: Verdens farligste utforløype.
På TV 2 og TV 2 Sumo torsdager kl. 21.45. Promo.

Hap and Leonard – premiere!
To venner i 80-tallets Texas bekjemper kriminelle i sin febrile jakt på raske penger. Den ene, Hap, er en pasifist med et komplisert forhold til ekskonen Trudy. Den andre, Leonard, er en homoseksuell Vietnam-veteran med kort lunte. Den spesielle dramathrillerserien «Hap and Leonard» er basert på Joe R. Lansdales kultbøker. På rollelisten finner vi blant andre James Purefoy («Rome»), Michael K. Williams («The Wire») og Christina Hendricks («Mad Men»).
Serien fra C More vises på TV 2 Sumo torsdager kl. 22.00

Lørdag 5. mars

Alt er lov – sesongpremiere!
I fjor tok de norske tv-seere med storm på lørdagskveldene, og selskapsleker fikk en ny renessanse i de tusen hjem. Nå er programleder Solveig Kloppen tilbake på gulvet sammen med Mats Eldøen, Nils Petter Mørland, Mikkel Niva, Ingvild Haugstad, Gunhild Dahlberg og Jan Gunnar Røise i en ny sesong av «Alt er lov». Sammen inviterer de kjente og kjære gjester med på leken. I programmet, der (nesten) alt er lov, konkurrerer to lag mot hverandre i fysiske, verbale og musikalske oppgaver.
På TV 2 og TV 2 Sumo lørdager kl. 20.00

Søndag 6. mars

Robinsonekspedisjonen – sesongpremiere!
Sammen med sine lagkamerater skal de 16 deltakerne i Robinsonekspedisjonen ut på sitt livs eventyr, der de må overleve i en spektakulær og urørt natur. Hver uke møtes de til Robinsonkamp, og det tapende laget må bestemme hvem de vil sende ut av ekspedisjonen i øyrådet. De skal også kjempe mot hverandre i en kappestrid, der de kan vinne mat eller andre goder.
- I år har vi fokusert mer på det som er selve kjernen i ekspedisjonen, nemlig at deltakerne må klare seg helt på egenhånd, som en ekte Robinson Crusoe. I tidligere sesonger har de startet med en rasjon mat og tennstål til å lage bål, men det får de ikke i år. Kampen for å overleve blir dermed tøff når de starter på bar bakke, og sulten kommer krypende allerede første kvelden for flere av deltakerne. Den største utfordringen fra starten av blir dermed å lage ild. Det hjelper ikke å få tak i fisk, om man ikke kan tilberede den, sier programleder Christer Falck.
- Uten mat oppstår det fort konflikter mellom deltakerne som er slitne og sultne, men de må likevel prøve å stå sammen og samarbeide for å vinne kappestrid og Robinsonkamp, legger Falck til.
På TV 2 og TV 2 Sumo søndager kl. 19.30. Promo.

Det tredje øyet – sesongpremiere!
Det har gått to år siden vi sist så drapsetterforsker Viggo Lust. Etter tapet av sin datter Christina, har Viggo brutt nesten alle bånd til fortiden og begynt å jobbe i avdelingen for organisert kriminalitet.
Sammen med sin nye partner Ståle prøver han å finne bakmennene til en heroindistributør som opererer fra en restaurant i Oslo. De blir vitner til en henrettelse, og plutselig er Viggo et hovedvitne hos sin tidligere kollega Mari og sin gamle avdeling på drapsavsnittet.
Viggo er svært ubekvem med situasjonen, ettersom han ikke ønsker kontakt med fortiden. Men det er vanskelig å flykte fra det som skjedde. Spesielt når han begynner å se Christina igjen, og det er tydelig at hun prøver å advare ham om at noe forferdelig skal skje.
På TV 2 Sumo ser du hele første sesong nå. Sesong to ser du på TV 2 og TV 2 Sumo søndager kl. 21.45 – på Sumo ligger du alltid én episode foran! Promo.

Maniac
Er det bedre å rømme fra virkeligheten enn å våkne fra drømmen? Espen har valgt å tolke alt som skjer i den triste virkeligheten gjennom en fantastisk fantasiverden. Men er det fantasien eller virkeligheten som er Espens verste fiende?
På TV 2 søndager kl. 22.45 – på TV 2 Sumo kan du se alle episodene nå! Promo.

Kardashians – sesongpremiere!
Kourtney har kjærlighetssorg etter at det har blitt slutt med Scott, og nå prøver hun å tilpasse seg livet som alenemor. Scott fortsetter sitt utagerende liv, og familien kan lese om hans ville festing og flørting på nettet. Kourtney søker trøst hos familien.
Kendall vil beskytte Caitlyn, og får med seg hele familien på ESPY Awards for å vise sin støtte til Caitlyn etter oppslaget i Vanity Fair.
På TV 2 Livsstil og TV 2 Sumo søndager kl. 19.00

Ukens serietips:
Friday Night Lights
Kritikerrost amerikansk dramaserie om en småby i Texas og dens populære high school-lag i amerikansk fotball. I handlingens sentrum står treneren Eric og hans kone Tami, i tillegg til tenåringene på laget som kommer fra vidt forskjellige bakgrunner. «Friday Night Lights» er en sterk og realistisk skildring av vennskap, kjærlighet og viljen til å vinne for enhver pris.
«Friday Night Lights» leveres av C More og troner øverst på Serienytts februar-liste over de beste seriene på TV 2 Sumo. Ikke la deg skremme av det sportslige miljøet som danner bakteppet for serien – dette er rett og slett en drivende god dramaserie som passer alle serieelskere!

Ukens filmtips:
Beck – Ved veis ende
Tre brutale mord skjer i et hus i en rolig forstad. Ofrene er en ekspolitimann, hans kone og deres ti år gamle sønn. Beck-gruppen påtar seg saken og oppdager et hemmelig rom med stjålne våpen i ofrenes villa. Man finner fingeravtrykk fra en kriminell som var innblandet i et ran for fire år siden. Etter ranet skjøt han sine medsammensvorne og forsvant sporløst med byttet på 6,3 millioner. Hvordan har våpnene havnet hos politimannen og hva er forbindelsen til raneren? Saken vekker sterke følelser i politiet og får høyeste prioritet.
Med Peter Haber, Måns Nathanaelson, Jonas Karlsson og Kristofer Hivju.
Filmen leveres av C More og er tilgjengelig via TV 2 Sumo fra 5. mars.

Bilder finnes på TV 2s presseside