Pagero - your financial supply chain network

Nytt kundecase: Norrlands Miljövård

Nyhet   •   feb 06, 2014 14:53 CET

Norrlands Miljövård overgikk til Pagero for litt over ett år siden, og sender i dag alle sine fakturaer elektronisk. De bruker løsningen Pagero Server Connect, som er en helautomatisk løsning for å sende og motta e-fakturaer. De har også tilleggsløsningene Ekstern Print og PDF via e-post, hvilket gjør at hele den utgående fakturastrømmen går elektronisk uansett om mottakerne har mulighet til å motta e-faktura, PDF via e-post eller papirfakturaer. Sorteringen skjer automatisk i Pagero Online.

“Å sende hele fakturaflyten med Pagero har hatt og har fortsatt en stor betydning for oss,” sier Åsa Sjödin, Administrasjonsansvarlig i Norrlands Miljövård. “Ettersom Pagero også tar hånd om de kundefakturaene som skal sendes i posten så slipper vi å skrive ut noen fakturaer og sende dem manuelt. Det har tidligere gått ganske mye tid på å skrive ut og konvoluttere alle fakturaene og vi har også fått ned kostnadene på både papir og porto.”

Da Norrlands Miljövård kom i gang med tjenesten PDF-faktura via e-post sendte de ut en e-post til kundene sine med informasjon om tjenesten og de har sett en stor økning i antallet kunder som tar imot fakturaer på denne måten. “Responsen fra kundene våre har vært veldig positiv etter-som stadig flere vil ha fakturaene elektronisk eller på PDF via e-post i dag, med tanke på miljø, håndtering og liknende. Det er også slik at en del bedrifter krever at man skal fakturere dem elektronisk, og det er jo et pluss for oss da vi har Pagero,” fortsetter Åsa Sjödin.

“I dag er det i overkant av 150 kundenummer av rundt 1000 avtalekunder hos oss som har kommet i gang med å motta PDF via e-post, og da er det faktiske antallet kunder egentlig høyere ettersom vi har flere rengjøringsobjekter som går inn under samme kundenummer. Vi har også flere mindre kunder som ikke har mulighet til å ta imot fakturaer på den måten, og for dem er jo PDF via e-post et veldig godt alternativ. Løsningen fungerer kjempebra, og det er en pågående prosess hvor vi stadig kobler til nye kunder.” sier Åsa Sjödin.

“Mitt råd til andre som vurderer å begynne med e-fakturering er ikke å nøle med å ta kontakt med Pagero for mer informasjon. Vi tok inn tilbud fra andre tjenesteoperatører også før vi gikk i gang, men valget falt på Pagero. Jeg synes vi fikk en bra kontakt, og i tillegg har de en dyktig supportavdeling med raske svar på de vurderinger og spørsmål man måtte ha,” avslutter Åsa Sjödin.