Pagero - your financial supply chain network

Nytt kundecase: Sigtuna kommun

Nyhet   •   sep 18, 2014 09:45 CEST

Sigtuna kommun har i mange år brukt Pageros e-fakturatjenester. Nå har de også valgt å begynne å sende e-ordrer via Pagero. Pageros e-ordretjeneste utføres via samme plattform som Pageros e-fakturatjenester, i Pagero Online. Sigtuna kommun kan dermed samle alle sine e-ordre og e-fakturatransaksjoner i en og samme kanal.

Pagero har også fått i oppdrag å hjelpe deres leverandører med å begynne å ta imot e-ordremeldinger fra Sigtuna kommun ved hjelp av Pagero Web Portal, en løsning for å motta e-ordrer og e-fakturaer på nettet.

“Vi har i flere år brukt Pagero for å ta imot e-fakturaer fra våre leverandører og er veldig fornøyde med dette samarbeidet. Internt skal vi nå fokusere mer på e-bestillinger og da er det naturlig å gå videre med Pagero e-ordre,” sier Per Carlsson, Enhetssjef Økonomi i Sigtuna kommun.

“Vi har arbeidet med e-handel lenge men med en teknikk som bare våre største leverandører klarer å anvende. Med Pagero e-ordre kan vi enkelt nå alle våre avtaleleverandører, også de mindre og mellomstore bedriftene. Nå kan vi håndtere større og flere e-bestillinger samtidig som vi når flere og mindre leverandører, som for oss var veldig viktig,” fortsetter Carlsson.

“Det finnes ikke så mange løsninger på markedet i dag som kan tilby e-ordre, og for oss var valget av Pagero en kombinasjon av et langvarig samarbeid siden tidligere, samtidig som vi ser et stort potensial hos dem. Vi er svært fornøyde med supportavdelingen og den kontakten vi har med bedriften hvilket også var avgjørende faktorer i vår beslutning.”

“Hittil har overgangen til e-ordre gått veldig bra, nesten overraskende bra,” sier Carlsson. “Det gjenstår naturligvis en del arbeid før vi har alle leverandørene våre i full produksjon ettersom aktiveringsarbeidet pågår, men så langt har tjenesten overskredet våre forventninger og responsen vi har fått fra våre leverandører har vært meget positiv. Integrasjonen av e-faktura og e-ordre gjør at vi kan effektivisere virksomheten vår ytterligere. Vi kan absolutt anbefale Pagero som tjenesteleverandør!” avslutter Per Carlsson.