Pagero - your financial supply chain network

Nytt kundecase: Utleiecompagniet AS

Nyhet   •   mai 06, 2014 12:51 CEST

Utleiecompaginet AS (UCO) bestemte seg for Pagero i 2012, etter å ha forhørt seg grundig med andre tjenesteleverandører på markedet og sjekket med referanser. Ettersom UCO hadde spesifikke krav til sine layouter valgte de en skreddersydd løsning av Pagero Server Connect, med blant annet tilleggstjenesten Ekstern Print.

Nylig besluttet UCO også å gå over til tilleggstjenesten PDF-faktura via e-post. Ved hjelp av disse tilleggstjenestene har de fjernet all manuell fakturahåndtering. Mottakere som kan ta imot fakturaer elektronisk får e-fakturaer. Mottakere som vil ta imot PDF-fakturaer på e-post får dem tilsendt til en forhåndsbestemt e-postadresse. Øvrige mottakere får papirfakturaer i posten. UCO sender alle sine fakturaer elektronisk via en og samme kanal og trenger ikke å tenke på hvem som skal ha hva; sorteringen skjer automatisk i Pagero Online.

“PDF-faktura via e-post er vi allerede kommet godt i gang med og vi har til nå registrert nærmere 150 kunder som fakturamottakere på e-post,” sier Tone Stene, IT-ansvarlig i UCO. “Det fungerer aldeles utmerket og både vi og våre kunder er meget fornøyde. Vi har en god del kunder som fortsatt ikke har mulighet til å motta e-faktura som har kommet med ønskemål om å motta PDF-faktura via e-post. Det er dessuten en stor fordel for oss at vi slipper å differensiere i vårt ERP system hvordan kunden vil motta fakturaen vår.”

“Totalt har vi ca. 52 000 fakturaer og ca. 3 000 purringer i året så vi er avhengige av et enkelt system, og desto lavere kostnadene er pr. faktura, desto mer sparer vi. Samtidig som vi er opptatt av å øke effektiviteten vår er vi også veldig opptatt av miljøvennlighet. Med Pageros løsninger sparer man ikke bare tid og penger, men også miljøet.”

UCO har i tillegg stor nytte av Pagero-tjenesten Dublettkontroll. “Det gir oss en ekstra trygghet å vite at vi aldri kan sende samme faktura to ganger. Det har vært en liten bekymring for oss tidligere på grunn av problemer med scriptet i vårt eget ERP- system” sier Stene.

“Jeg må si at vi er veldig trygge på Pagero som vår tjenesteleverandør og godt fornøyde med de tjenester som Pagero leverer. Når vi har hatt kontakt med supportavdelingen har vi fått veldig rask respons og de har løst alle våre utfordringer. Vi har nå fått en løsning som er skreddersydd for våre behov. Jeg kan absolutt anbefale Pagero til andre som skal velge en tjenesteleverandør,” avslutter Tone Stene.