Hansa Borg Bryggerier AS

Oslo én av 30 byer på Heinekens bokser

Nyhet   •   sep 18, 2016 18:32 CEST

Basert på tanken om at flere små endringer kan bidra til å gjøre en by enda bedre, lanserer nå Heineken sin tredje «City»-kampanje. På hver enkelt boks i verden, figurerer totalt 30 verdensbyer hvorav Oslo er en av dem, i tillegg vil enkelte byer løftes frem på hver boks.

Kampanjen til Heineken oppfordrer forbrukere til å komme med gode forslag til ting som kan forbedre deres egen by. Slagordet er «Make your city great».

Boksene blir tilgjengelig i Norge

Av forslagene som kommer inn fra hele verden velges det ut noen som Heineken vil bidra til å realisere. I henhold til alkoholreklamelovgivning er denne kampanjen ikke lov å gjennomføre i Norge. Ølboksene derimot, vil bli tilgjengelig her til lands, og Oslo er et av de 6 bynavnene som løftes frem på disse boksene, sammen med Amsterdam, Rio de Janeiro, New York, Berlin og London.

Produktet som lanseres i Norge er en 0,5 liters boks i 9-pakning. - Flerforpakninger er ekstra populært om våren og sommeren, forteller merkevaresjef for Heineken i Hansa Borg Bryggerier, Theodor Espelid.

Første runde av «City»-kampanjen ble lansert i 2014 i 111 land, der Norge var et av dem. Da ble det solgt over en milliard flasker. Den gangen var det 55 byer i verden som fikk plass på flaskene.